اخبار تکنولوژی

اندروید 15 ممکن است امکان شارژ بی‌سیم را از طریق NFC فراهم کند

نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

این امکان وجود دارد تا گوشی‌های اندروید به واسطه قابلیت NFC در سیستم عامل اندروید 15، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کنند.

در ماه مه ۲۰۲۰، انجمن NFC استاندارد شارژ بی‌سیم NFC را معرفی کرد. این استاندارد روشی برای شارژ بی‌سیم از طریق ارتباطات میدانی نزدیک (NFC) است. این فناوری می‌تواند تا ۱ وات توان را در فاصله‌ی ۲ سانتی‌متری منتقل کند. بنابراین، اگر دو دستگاه از این پروتکل پشتیبانی کنند، یکی از آن‌ها می‌تواند به صورت بی‌سیم تا ۱ وات توان را با استفاده از NFC به دستگاه دیگر منتقل کند.

این فناوری می‌تواند برای شارژ بی‌سیم از طریق NFC در دستگاه‌های کوچکی که از NFC برای انتقال داده استفاده می‌کنند اما فضای کافی برای راه‌حل‌های اختصاصی شارژ بی‌سیم مانند هندزفری‌های بی‌سیم، ردیاب‌های موقعیت‌یاب و قلم‌های هوشمند ندارند، بسیار مفید باشد. متأسفانه، تاکنون هیچ دستگاهی با این ویژگی ندیده‌ایم که احتمالا به دلیل عدم پشتیبانی هیچ پلتفرمی از آن است. اما این وضعیت به زودی می‌تواند تغییر کند.

طبق گزارش جدیدی از میشال رحمان در وب‌سایت Android Authority، برنامه سیستمی در اندروید ۱۵ بتا ۱ که وظایف مربوط به NFC را مدیریت می‌کند، شامل کلاسی به نام «NfcCharging» می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که گوگل در حال کار بر روی افزودن پشتیبانی از شارژ بی‌سیم از طریق NFC به اندروید 15 است.

اگر گوگل قصد داشته باشد این ویژگی را با نسخه‌ی نهایی اندروید 15 ارائه دهد و سامسونگ آن را در دستگاه‌های خود فعال کند، دنیای جدیدی از امکانات به روی ما باز خواهد شد. برای مثال، یک گوشی یا تبلت گلکسی می‌تواند از طریق NFC هندزفری‌های گلکسی بادز یا ردیاب هوشمند گلکسی اسمارت‌تگ را شارژ کند. متأسفانه، مدل‌های فعلی گلکسی اسمارت‌تگ باتری قابل شارژی ندارند. بنابراین، سامسونگ نمی‌تواند این ویژگی را روی مدل‌های موجود اسمارت‌تگ ارائه دهد.

با این حال، این فناوری می‌تواند به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی که فاقد شارژ بی‌سیم هستند، امکان شارژ گلکسی بادز یا گلکسی واچ را بدهد. همچنین زمانی که سامسونگ اسمارت‌تگی با باتری قابل شارژ عرضه کند، این فناوری به آن دسته از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی نیز امکان شارژ اسمارت‌تگ را می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید