اخبار تکنولوژی

کاربران اندروید هنگام مهاجرت به آیفون، عمدتاً مدل‌های قدیمی‌تر یا ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند

نویسنده : دانیال نوروزی۱۲ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بر اساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی CIRP، درصد کاربران اندروید که به آیفون روی می‌آورند، طی چند سال اخیر در محدوده‌ی نسبتاً ثابتی بین ۱۱ تا ۱۵ درصد باقی مانده است.

این درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ به شرح زیر بوده است:

  • ۲۰۱۹: ۱۳ درصد
  • ۲۰۲۰: ۱۱ درصد
  • ۲۰۲۱: ۱۱ درصد
  • ۲۰۲۲: ۱۵ درصد
  • ۲۰۲۳: ۱۳ درصد

این موسسه تحقیقاتی در گزارش جدید خود اعلام کرد که کاربران اندرویدی که به آیفون مهاجرت می‌کنند، عمدتا مرد و از لحاظ درآمدی، کم‌بضاعت‌تر از کاربران فعلی آیفون هستند. اکثر این خریداران آیفون برای صرفه‌جویی در هزینه، به سراغ مدل‌های قدیمی‌تر می‌روند؛ با این حال، به طرز شگفت‌آوری، عده‌ی قابل توجهی نیز مدل‌های جدید Pro یا Pro Max را خریداری می‌کنند.

در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر ۲۰۲۳، ۲۹ درصد از کاربران اندرویدی که به آیفون روی آوردند، مدل‌های iPhone SE 3، iPhone 12 و iPhone 13/iPhone 13 mini را خریداری کردند. نکته‌ی جالب اینجاست که در همین بازه زمانی، تنها ۲۱ درصد از کاربران آیفون که دستگاه خود را ارتقا دادند، یکی از این مدل‌ها را انتخاب کردند. در سال ۲۰۲۳، در حالی که ۵۱ درصد از کاربران مهاجر از اندروید، مدل‌های سری iPhone 14 (این سری در ۷۵ درصد از سال ۲۰۲۳ جدیدترین سری در دسترس بود) را خریدند، ۵۶ درصد از کسانی که آیفون خود را ارتقا دادند، در نهایت به iPhone 14، iPhone 14 Plus، iPhone 14 Pro یا iPhone 14 Pro Max روی آوردند.

CIRP همچنین به این نکته دست یافت که ۳۷ درصد از کاربران مهاجر از اندروید، مدل‌های سری iPhone 14 یا iPhone 15 Pro را خریداری کردند، در حالی که این رقم برای کاربران آیفون که دستگاه خود را ارتقا دادند، ۴۳ درصد بود. اما چرا کاربران مهاجر از اندروید معمولاً کار خود را با یکی از گوشی‌های ارزان‌تر آیفون شروع می‌کنند؟

CIRP یکی از دلایل احتمالی این امر را این می‌داند که بسیاری از این کاربران از گوشی‌های اندرویدی با قیمت پایین‌تر استفاده می‌کرده‌اند و مدل‌های قدیمی‌تر یا غیر حرفه‌ای آیفون با بودجه‌ی آن‌ها سازگاری بیشتری دارد. این منطقی به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، CIRP پیشنهاد می‌کند که کاربران مهاجر از اندروید ممکن است نیازی به خرید آخرین مدل آیفون با تمام امکانات جدید آن را احساس نکنند. به گفته‌ی CIRP، برای این کاربران جدید آیفون، «ورود به دنیای بسته‌ی اپل، استفاده از iMessage و FaceTime و شاید هم اتصال گوشی به ایرپادز، به اندازه‌ی کافی ارتقا محسوب می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید