اخبار تکنولوژی

اپل موتور جست‌وجوی خود را توسعه می‌دهد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۰ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل، در حال توسعه موتور جست‌وجوی خود است که می تواند جایگزین گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه های اپل شود.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، گزارش داد که اپل سال ها است با فناوری جست‌وجو دست و پنجه نرم می‌کند. او گفت که این شرکت هنوز راه درازی در پیش دارد، اما اگر موتور جست‌وجوی خود به خوبی کار کند، کاربران اپل از راه حلی یکپارچه‌تر و خصوصی‌تر نسبت به گوگل لذت خواهند برد.

اپل در حال حاضر موارد استفاده کوچک‌تری از فناوری جست‌وجوی خود را در برخی از برنامه‌های خود آزمایش می‌کند. این تلاش ها را می‌توان به وضوح در Spotlight مشاهده کرد، که به کاربران کمک می‌کند چیزها را در دستگاه‌های خود پیدا کنند.

موتور جست‌وجوی اپل می تواند تاثیر قابل توجهی بر بازار جست‌وجو داشته باشد. گوگل در حال حاضر موتور جست‌وجوی پیش فرض در اکثر دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه است. اگر اپل بتواند موتور جست‌وجوی خود را به طور موثری به بازار عرضه کند، این می‌تواند به گوگل آسیب برساند و رقابت را در بازار جست‌وجو افزایش دهد.

اپل علاقه خود به فناوری جست‌وجو را نیز از طریق جلسات شایعه شده این شرکت با مایکروسافت برای خرید موتور جستجوی Bing نشان داده است. اگرچه این شرکت در نهایت این خرید را نهایی نکرد، اما انجام مذاکرات علاقه این شرکت به داشتن یک موتور جست‌وجوی اختصاصی را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید