اخبار تکنولوژی

اپل بر روی آیفون 14 و 14 پلاس با پورت USB-C کار می‌کند

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۱ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

آیفون‌های نسل بعد احتمالا با پورت USB-C عرضه می‌شوند. اما شایعه‌ای جدید می‌گوید اپل قصد دارد این پورت را به آیفون‌های ۱۴ و ۱۴ پلاس فعلی هم اضافه کند. کاربری به نام aaronp613 به ۶ شماره مدل آیفون در کد بتای tvOS ۱۷ اشاره کرده است. چهار مورد مربوط به آیفون‌های ۱۵ و دو مورد دیگر احتمالا متعلق به آیفون‌های ۱۴ و ۱۴ پلاس هستند.

انتظار می‌رود اپل با معرفی آیفون 15، تولید آیفون 14 پرو و پرو مکس را متوقف کند و بنابراین احتمالا مدل‌های جدید مورد اشاره، همان آیفون 14 و 14 پلاس هستند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، اولین بار است که اپل پورت قدیمی را در میانه عمر یک محصول تغییر می‌دهد.

استفاده از USB-C به جای لایتنینگ، به دلیل الزامات قانونی در اتحادیه اروپا و عربستان صورت می‌گیرد. باید منتظر ماند و دید آیا اپل واقعا چنین تغییری را اعمال می‌کند یا خیر، که احتمالا در رویداد معرفی آیفون 15 مشخص خواهد شد.

اپل قصد داشت تا بهره‌گیری از لایتنینگ را ادامه دهد، اما با فشار اتحادیه اروپا مواجه شد و مجبور به استفاده از پورت USB-C در گوشی‌های خود شد. اتفاقی که طرفداران اپل را خوشحال و مدیران اپل را ناراحت کرد. البته اپل قصد دارد محدودیت‌های زیادی را برروی پورت‌های USB-C گوشی‌های آیفون اعمال کند و باید تا روز معارفه نسل جدید آیفون‌ها منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه برنامه‌ای برای پورت‌های تایپ سی آیفون در سر دارد.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید