اخبار تکنولوژی

اپل آماده پرداخت 50 میلیون دلار برای لایسنس کردن میلیون‌ها عکس برای هوش مصنوعی است

نویسنده : دانیال نوروزی۲۰ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طبق گزارش‌ها، شرکت اپل می‌خواهد بیش از 50 میلیون دلار برای به دست آوردن محتوای تصویری در هوش مصنوعی هزینه کند.

بیشتر بخوانید: اپل آماده پرداخت 50 میلیون دلار برای لایسنس کردن میلیون‌ها عکس برای هوش مصنوعی است

اپل با سازمان‌های رسانه‌ای خود مانند NBC News، Condé Nast (ناشر Vogue و New Yorker) و IAC (ناشر People, Better Homes and Gardens و The Daily Beast)، آماده اعلام یک خبر بزرگ در صنعت هوش مصنوعی است. ما نمی‌دانیم که آیا هیچ یک از این معاملات واقعا انجام شده است یا خیر، اما طبق گفته Apple Insider، اپل قصد دارد تا 50 میلیون دلار برای مجوز میلیون‌ها عکس و تصویر از Shutterstock، یکی از اصلی‌ترین ارائه‌کنندگان عکس‌های استوک در ایالات متحده، هزینه کند. گوگل، آمازون و متا مجوز عکس‌های Shutterstock را به دلیل هوش مصنوعی بصری خود، صادر می‌کنند.

احتمالا در تاریخ 10 ژوئن، زمانی که WWDC 2024 آغاز می‌شود، درباره این مسئله اطلاعات بیشتری کسب می‌کنیم. گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، در رسانه‌های اجتماعی خود ادعا کرد که کنفرانس آتی توسعه‌دهندگان، “کاملا باورنکردنی” خواهد بود.

بیشتر این رویداد در مورد ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که به iOS 18 می‌آیند، از جمله فروشگاه برنامه‌ها که کاربران آیفون برای نصب برنامه‌های مرتبط با هوش مصنوعی، وارد آن خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود که فیس لیفت از توانمندی‌های هوش مصنوعی استفاده کند. دستیار دیجیتالی اپل سیری است که در مقایسه با دستیار گوگل، عملکرد ضعیف‌تری داشته است. اپل اذعان کرد که به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران، سعی خواهد کرد مدل‌های زبان بزرگ (LLM) را توسعه دهد.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، استفاده iOS 18 از هوش مصنوعی ممکن است مربوط به یک ربات چت نباشد و اپل از آن برای بهبود چندین عملکرد خاص در iOS 18، سیری یا تجربه کاربران استفاده کند. به قول گورمن، کمک به کاربران در زندگی روزمره، اصلی‌ترین هدف در استفاده از هوش مصنوعی است. اپل قبلا از یادگیری ماشینی برای بهبود مواردی مانند predictive text استفاده کرده بود.

اپل احتمالا یک ربات چت هوش مصنوعی را به سیستم عامل بعدی خود اضافه خواهد کرد و احتمالا به همین دلیل است که به دنبال مجوز برای محتوای رسانه‌ای می‌گردد. با این حال، گورمن احتمالا در صحبت‌های خود به مذاکره اپل با گوگل و Open AI اشاره دارد. او شاید در این فکر بود که به جای ساخت یک چت‌بات اختصاصی، از چت‌بات‌های موجود استفاده کند.

با این حال، اگر این بحث‌ها روی ساخت برنامه‌های اختصاصی برای فروشگاه هوش مصنوعی اپل متمرکز باشد، این شرکت همچنان ممکن است یک چت‌بات هوش مصنوعی برای iOS 18 بسازد و به همین دلیل، مجوزهای شرکت‌های رسانه‌ای مانند Shutterstock را می‌خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید