اخبار تکنولوژی

کنایه مدیر اپل به کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی: حدس می‌زنم قافله را گم کرده‌ایم!

نویسنده : دانیال نوروزی۲۷ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در WWDC 2024 تمرکز زیادی روی «هوش مصنوعی اپل» وجود داشتو در حالی که این شرکت در به‌روزرسانی سیری و همگام شدن با تب و تاب اخیر چت‌بات‌ها کند عمل کرده، یادگیری ماشین خود اپل سال‌هاست که در محصولاتش به کار رفته است.

این فناوری از سال ۲۰۱۷ با موتور عصبی (Neural Engine) در آیفون مورد استفاده قرار گرفته و از زمان شروع انتقال به سیلیکون اپل، بخشی از مک نیز بوده است. کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، در مصاحبه‌ی زنده‌ی نمایشگاه به این موضوع اشاره کرد.

فدریگی گفت: «حالا بخش خنده‌دار قضیه با کامپیوترهای هوش مصنوعی این است، انگار کسی امسال ایده‌ی موتور عصبی را کشف کرده است.»

فدریگی ادامه داد: «این چیزی شبیه به کاری که ما سال‌ها در گوشی‌ها و از سال ۲۰۲۰ در اولین مک M1 و تمام مک‌های بعدی که معرفی کرده‌ایم انجام داده‌ایم، نیست. حدس می‌زنم فرصت این را از دست دادیم که اسم‌شان را کامپیوتر هوش مصنوعی بگذاریم، چون تمام این مدت داشتیم بهترین‌هایشان را می‌ساختیم. اما این موضوع مهم نیست. آن‌ها مک‌های فوق‌العاده‌ای هستند.»

در حالی که برخی پیشنهاد کرده‌اند یکپارچگی سیلیکون اپل در آیپد و مک می‌تواند به یک سیستم‌عامل ترکیبی منجر شود که روی هر دو دستگاه اجرا شود، فدریگی گفت با وجود اینکه آیپدش را «دوست دارد»، نمی‌خواهد آن‌ها به یک دستگاه دیگر تبدیل شوند.

«وقتی همین حالا از آیپد پرو استفاده می‌کنید، بهترین تجربه‌ی آیپدی است که می‌توانید تصور کنید، و این برای خیلی از افراد ارزش زیادی دارد.»

«منظورم این است که یک تجربه‌ی فوق‌العاده است و می‌خواهیم همچنان آیپد را بهترین آیپد ممکن نگه داریم. ما نمی‌خواهیم یک کامپیوتر ویندوز ۸ یا هر چیز دیگری بسازیم.»

دیدگاهتان را بنویسید