اخبار تکنولوژی

آیفون 15 پرومکس و 15 اولترا؛ هردو با هم می‌آیند؟!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۲ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق آخرین شایعات، اپل قصد دارد دو مدل ۶.۷ اینچی از آیفون ۱۵ پرو را با نام‌های متفاوت معرفی کند.

براساس ادعای افشاگر معروف یعنی Majin Bu، منابع او خبر داده‌اند که اپل قرار است همزمان دو مدل آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۵ اولترا با اندازه یکسان ۶.۷ اینچ را روانه بازار کند. پیش‌ازاین شایعات حاکی از معرفی تنها یک مدل ۶.۷ اینچی بود که نام آن مشخص نبود. با این شایعه جدید، به نظر می‌رسد دو نام پرو مکس و اولترا متعلق به دو مدل مجزا خواهند بود.

اگرچه اپل معمولا تمایل دارد خط تولید آیفون را ساده نگه دارد، اما چند دلیل برای معرفی دو مدل جداگانه ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو وجود دارد:

  • انتظار می‌رود قیمت آیفون ۱۵ پرو حداقل ۱۰۰ دلار افزایش یابد که تا حدودی به دلیل استفاده از تیتانیوم به جای فولاد است.
  • مدل اولترا احتمالا مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه خواهد بود در حالی که مدل پرو مکس ۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه خواهد داشت.

بنابراین به نظر می‌رسد دلیل اصلی تمایز قیمت و مشخصات فنی باشد تا اپل بتواند دو محصول پرچم‌دار با فاصله قیمتی مناسب عرضه کند.

شایعه معرفی دو مدل جداگانه ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو، با شواهد بیشتری نیز تقویت شده است و انتظار می‌رود لنز زوم اپتیکال ۶ برابری که قبلاً برای مدل پرو مکس پیش‌بینی می‌شد، اکنون مختص مدل اولترا باشد. مدل اولترا احتمالا از رم و حافظه بیشتری نیز بهره می‌برد. برخی سازندگان قاب، ابعاد متفاوتی را برای مدل‌های پرو مکس و اولترا دریافت کرده‌اند.

بنابراین به نظر می‌رسد اپل قصد دارد با تمایز مشخصات فنی، دو محصول پرچمدار مجزا عرضه کند تا طیف وسیع‌تری از مشتریان را پوشش دهد.

نظر شما در مورد آیفون 15 پرومکس و 15 اولترا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید