اخبار تکنولوژی

اپل جای شیائومی را در بازار آسیا گرفت

اپل جای شیائومی را در بازار آسیا گرفت
نویسنده : عضو تحریریه۲۰ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

آسیا یکی از بازارهای بسیار مهم برای صنعت تلفن‌های همراه‌ است و بزرگ‌ترین بازارهای تقاضای جهان از جمله چین و هند را در خود جای داده‌ که مجموعا 3 میلیارد مشتری را شامل می‌شود! این بازار پرتقاضا محل رقابت برندهای مختلف تلفن ‌همراه از جمله برندهای شیائومی، ریلمی، وان پلاس، سامسونگ، تکنو و اینفینیکس شده‌است.

اخیرا داده‌هایی مبنی بر سهم بازار فروشندگان موبایل در آسیا توسط Global Stats منتشر شده‌است و اپل توانست شیائومی را به عنوان دومین برند محبوب گوشی‌های هوشمند در آسیا پشت سر بگذارد، در حالی که سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد.

داده ها حاکی از آن است که سامسونگ با 22.25 درصد سهم بازار در رتبه اول، اپل با 17.15 درصد در رتبه دوم، شیائومی با 16.19 درصد در رتبه سوم، اوپو با 10.82 درصد در رتبه چهارم و ویوو با 9.76 درصد در رتبه پنجم قرار دارند.

گفتنی است که این آمارها در حالی منتشر شده که شیائومی، اوپو و ویوو در ماه فوریه هیچ دستگاهی را برای بازار جهانی عرضه نکرده بودند و با رکود بازار گوشی‌های هوشمند چینی، بازار جهانی خارج از چین باید تمرکز اصلی این برندها باشد. همین هفته، شیائومی به تازگی سری 13 شیائومی را با اشتراک رایگان 6 ماهه Google One که شامل ویژگی‌هایی مانند پاک کن جادویی پیکسل گوگل است، برای بازار جهانی عرضه کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید