اخبار تکنولوژی

سرویس Apple TV+ از Paramount+ در آمریکا پیشی می‌گیرد

سرویس Apple TV
نویسنده : دانیال نوروزی۰۹ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

مخاطبان آمریکایی بر این باورند که Apple TV+ همچنان ارزش افزوده بیشتری ارائه می‌دهد. گزارشی نشان می‌دهد که سرویس استریم اپل، پیش از پنجمین سالگرد خود در ماه نوامبر، از لحاظ محبوبیت در آمریکا از Paramount+ پیشی گرفته است.

طبق گزارش JustWatch (از طریق 9to5Mac)، Apple TV+ در سه ماهه دوم 2024، شاهد افزایش 1 درصدی سهم خود در بازار پلتفرم‌های استریم آمریکا بوده است. این سرویس با رشد تدریجی خود، از Paramount+ در آمریکا پیشی گرفته و اکنون به Hulu و Disney+ نزدیک‌تر شده است.

JustWatch به این نشریه گفت: «ما شاهد تغییراتی در TV+ بوده‌ایم؛ این سرویس افزایش کلی در سهم بازار و همچنین چندین محتوای اورجینال داشته که در طول این سه ماهه در چارت‌های استریم ما رتبه‌بندی شده‌اند. Apple TV+ اکنون از نظر اندازه در بازار SVOD آمریکا به Disney+ نزدیک‌تر می‌شود.»

Apple TV+ با اضافه شدن سریال‌ها و فیلم‌های بیشتر به فهرست خود، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. اعلام تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جریان کنفرانس WWDC 2024 مبنی بر بازگشت چندین سریال محبوب برای فصل جدید، قطعاً به این روند کمک کرده است. Pachinko، Severance و Silo از جمله سریال‌هایی هستند که امسال فصل دوم آن‌ها پخش می‌شود. علاوه بر این، قیمت Apple TV+ بسیار رقابتی‌تر از اکثر پلتفرم‌های استریم است، به خصوص وقتی که اشتراک Apple One را در نظر بگیرید.

با این حال، رتبه‌بندی کامل سهم بازار استریم در آمریکا که توسط JustWatch ارائه شده، به شرح زیر است:

Amazon Prime Video: 22%
Netflix: 22%
Max: 14%
Disney+: 11%
Hulu: 10%
Apple TV+: 9%
Paramount+: 9%
سایر: 3%

در حالی که Apple TV+ هنوز راه درازی برای رقابت با Netflix یا Prime Video در پیش دارد، اما واضح است که اپل مخاطبان خود را پیدا کرده است. همچنین، باید ببینیم که آیا ادغام سرویس دیزنی با Hulu به این شرکت کمک می‌کند تا به رهبران نزدیک‌تر شود یا تغییر قیمت ممکن است باعث شود کاربران به جای آن به پلتفرم‌های دیگر بروند.

دیدگاهتان را بنویسید