اخبار تکنولوژی

اپل iOS17 را به طور رسمی معرفی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پس از مدت‌ها انتظار، در مراسم WWDC 2023 اپل از نسخه هفدهم سیستم‌عامل موبایلی خود رونمایی کرد. این نسخه از iOS دست‌خوش تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌ی قبلی شده است.

اولین تغییر بزرگ در iOS 17 در قسمت کنترل سنتر رخ داده است. اپل این قسمت را به صورت کامل بازطراحی کرده است و تغییرات بزرگی را در آن اعمال نموده است. حالا در کنترل سنتر iOS 17 می‌توانید مانند گوشی‌های اندرویدی سفارشی‌سازی‌های زیادی را اعمال نمائید.

در جدیدترین نسخه‌ی iOS، اپلیکیشن Apple Music نیز در بخش رابط کاربری دست‌خوش تغییرات جزئی شده است.

دیگر تغییر بزرگی که در نسخه‌ی هفدهم سیستم‌عامل موبایلی اپل به وجود آمده است، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث است. ظاهرا اپل دست از انحصارطلبی‌های شدید خود برداشته و راه را برای دانلود اپلیکیشن‌ها از منابعی غیر از App Store را باز کرده است.

در iOS17 مرورگرهای شخص ثالث مانند گوگل کروم و مایکروسافت اج، الزامی به استفاده از WebKit ندارند و هر مرورگر می‌تواند از موتور اختصاصی خود استفاده نماید. این موضوع نیست نشان از کوتاه آمدن اپل از انحصار طلبی‌های شدید خود دارد.

میهمان جدید نسخه جدید سیستم‌عامل iOS، اپلیکیشن خاطره‌نویسی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا افکار و اتفاقات روزمره‌ی خود را در این اپلیکیشن یادداشت نمایند.

بخش Dynamic Island نیز دست‌خوش تغییراتی شده است و اپل برای دارنده‌های آیفون‌های 14 پرو و پرومکس، حسابی سنگ تمام گذاشته است. بخش جزیره‌ی پویا بهبود چشم‌گیری داشته است و از نظر کاربردی و بصری، تغییراتی در آن ایجاد شده است.

کیبورد پیش‌فرض گوشی نیز دست‌خوش تغییراتی شده است و عملکرد آن بهبود زیادی نسبت به ورژن‌های قبلی داشته است. اگر سابقه‌ی کار با کیبورد گوشی‌های آیفون را داشته‌اید، حتما می‌دانید که سرعت پایین و دقت کم این کیبورد در برخی از مواقع برای کاربران آزاردهنده است.

دستیار صوتی سیری هم در این به‌روزرسانی بهبود رضایت بخشی داشته است و ویژگی‌های کاربری زیادی به آن افزوده شده است.

iOS 17 حدود سه ماه دیگر به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را برای گوشی آیفون خود دریافت کنید؛ نسخه‌ی بتا نیز از چند روز آینده در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل iOS چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید