اخبار تکنولوژی

پرچم‌دار اپل پرفروش‌ترین گوشی 3 ماه اول 2024

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از کانترپوینت، گوشی آیفون 15 پرو مکس ساخت اپل، گران‌قیمت‌ترین و جدیدترین مدل آیفون، محبوب‌ترین گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال 2024 بوده است.

کانترپوینت در وب‌سایت خود داده‌های مربوط به 10 گوشی پرفروش در سه ماهه نخست 2024 را در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023 منتشر کرده است. بر این اساس، چهار رتبه نخست فروش در اختیار مدل‌های مختلف آیفون بوده است.

آیفون 15 پرو مکس در صدر این فهرست قرار گرفته و آیفون 15، آیفون 15 پرو و آیفون 14 به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم جای گرفته‌اند. پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی S24 اولترا نیز در رتبه پنجم فروش قرار دارد.

در رده‌های بعدی، گوشی‌های میان‌رده گلکسی A15 5G و A54 سامسونگ در جایگاه‌های ششم و هفتم حضور دارند. آیفون 15 پلاس نیز رتبه هشتم را از آن خود کرده است. دو گوشی دیگر سامسونگ یعنی گلکسی S24 و A34 نیز به ترتیب در رده‌های نهم و دهم فروش جای گرفته‌اند.

در گزارش کانترپوینت آمده است: «قابل ذکر است که نسخه پرو مکس برای اولین بار در یک سه ماهه غیرفصلی اپل به جایگاه برتری نسبت به مدل‌های معمولی دست یافت. این موضوع نشان‌دهنده روند فزاینده ترجیح مصرف‌کنندگان برای گوشی‌های هوشمند رده‌بالا است.»

براساس برآوردهای کانترپوینت، فروش مدل‌های آیفون پرو بیش از 60 درصد از درآمد گوشی‌های هوشمند اپل را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که در سه ماهه اول سال 2020، سهم دستگاه‌های پرو تنها 20 درصد از کل فروش آیفون بود.

هرچند این اخبار حاکی از افزایش سهم بازار آیفون‌های پرو و حرکت مثبت آن است، با این حال فروش کلی آیفون در سه ماهه اول سال 2024 (سه ماهه دوم سال مالی اپل) نسبت به مدت مشابه در سال 2023، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید