اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی اختصاصی اپل معرفی شد

هوش مصنوعی اختصاصی اپل
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۱ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در رویداد WWDC 2024، اپل یکی از مهمترین ویژگی‌های جدید خود را تحت عنوان Apple Intelligence معرفی کرد که قرار است تجربه کاربری در پلتفرم‌های iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia را متحول سازد.

Apple Intelligence یک قابلیت هوش مصنوعی جدید است که اطلاعات شخصی کاربران را دریافت می‌کند و از آن برای ارتقای تجربه کاربری در سراسر این پلتفرم‌ها استفاده می‌نماید. این ویژگی از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی بهره می‌برد تا عملکردهای مختلف را هوشمندانه بهینه سازی کند.

از جمله قابلیت‌های برجسته Apple Intelligence می‌توان به اولویت‌بندی خودکار نوتیفیکیشن‌ها در آیفون، ابزارهای نگارش هوشمند در اپلیکیشن‌های مختلف و قابلیت‌های تولید تصویر اشاره کرد. اپل اعلام کرده است که این ویژگی‌ها براساس موقعیت و نیازهای خاص هر کاربر، شخصی‌سازی می‌شوند، اما در عین حال حریم خصوصی افراد به طور کامل حفظ خواهد شد.

به عنوان مثال، هنگامی که کاربر در حال خواندن یک ایمیل است، Apple Intelligence می‌تواند محتوای آن را تشخیص دهد، مخاطبان مرتبط را شناسایی کند و عملکردهای گوناگونی را متناسب با شرایط به کاربر پیشنهاد دهد.

علاوه بر این، قابلیت تولید تصویر به کاربران امکان می‌دهد تصاویر کارتونی از مخاطبان موجود در دستگاه خود را بسازند و آن‌ها را از طریق اپلیکیشن Messages برای دوستان خود ارسال کنند.

اپل اعلام کرده است که Apple Intelligence عمدتا از مدل‌های هوش مصنوعی داخل دستگاه‌ها استفاده می‌کند و با آیفون‌های سری 15 پرو مجهز به تراشه A17 پرو، و مک‌های مجهز به تراشه M1 و نسل‌های بعدی آن سازگار است.

دیدگاهتان را بنویسید