اخبار تکنولوژی

مدیر امنیت اپل در مورد بارگذاری جانبی برنامه‌های آیفون صحبت کرد

نویسنده : دانیال نوروزی۲۸ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ایوان کرستیچ، رئیس مهندسی و معماری امنیت اپل، در مصاحبه جدید خود با ایندیپندنت، صحبت‌هایی در مورد «بارگذاری جانبی» و قوانین اتحادیه اروپا مطرح کرد.

یک گزارش جدید از ایندیپندنت در آخر هفته، نگاه جالب توجهی به این موضوع می‌اندازد که چرا و چگونه اپل «برای نفوذ به آیفون‌های خود سخت تلاش می‌کند». ایوان کرستیچ، رئیس مهندسی و معماری امنیت اپل، برای این گزارش با ایندیپندنت صحبت کرد و توضیح داد که چرا اپل احساس نیاز می‌کند تا به شدت روی امنیت سرمایه‌گذاری کند.

به طور قابل توجهی، کرستیچ همچنین به احتمال باز کردن آیفون اپل برای فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث و بارگذاری جانبی به دلیل مقررات قریب الوقوع در اتحادیه اروپا اشاره کرد.

یکی از رایج‌ترین استدلال‌ها در حمایت از بارگذاری جانبی این است که اکثر قریب به اتفاق کاربران آیفون همچنان استفاده از اپ‌ استور را انتخاب می‌کنند. بارگذاری جانبی به سادگی به عنوان یک انتخاب جداگانه برای کسانی که تصمیم به استفاده از آن دارند ارائه می‌شود. با این حال، کرستیچ اعتقاد دارد که این یک «سوء تفاهم بزرگ» است.

«این یک سوء تفاهم بزرگ است – و یکی از مواردی است که ما سعی کرده‌ایم بارها و بارها توضیح دهیم. واقعیت آنچه الزامات توزیع جایگزین امکان‌پذیر می‌کند این است که نرم‌افزاری که کاربران در اروپا نیاز به استفاده از آن دارند – گاهی اوقات نرم‌افزار تجاری، گاهی اوقات نرم‌افزار شخصی، نرم‌افزار اجتماعی، چیزهایی که می‌خواهند استفاده کنند – ممکن است فقط در خارج از فروشگاه موجود باشد، به طور متناوب توزیع شده است.»

در این سناریوها، کاربر نهایی در واقع انتخابی برای استفاده از اپ‌ استور نخواهد داشت. در عوض، آنها مجبور خواهند شد از یک سیستم شخص ثالث استفاده کنند – که اپل معتقد است به اندازه اپ‌ استور امن نخواهد بود.

مدیر اجرایی اپل، کریگ فدریگی، نیز به شدت علیه بارگذاری جانبی صحبت کرده است. فدریگی دو سال پیش در سخنرانی خود به بارگذاری جانبی به عنوان «بهترین دوست مجرمان سایبری» اشاره کرد. با این حال، در مصاحبه‌ای در WWDC امسال، فدریگی اذعان کرد که اپل ممکن است چاره‌ای جز رعایت مقررات اتحادیه اروپا در مورد بارگذاری جانبی و فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث نداشته باشد.

در جای دیگری از مقاله The Independent، کرستیچ برخی بینش‌های جالب در مورد شیوه‌های امنیتی اپل در قبال نقض داده، امنیت و رمزگذاری را بیان می‌کند. به عنوان مثال، کرستیچ به چگونگی برخورد اپل با دولت‌ها در محافظت از داده‌های کاربران اشاره کرد.

به گفته کرستیچ ، «ما خود را در مقابل دولت‌ها نمی‌بینیم. این هدف هیچ یک از این کارها نیست. اما ما وظیفه خود می‌دانیم که از کاربران خود در برابر تهدیدات، چه رایج و چه در برخی موارد، واقعا جدی محافظت کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید