اخبار سینما

تقدیر از اصغر فرهادی در جشنواره بلگراد

تقدیر از اصغر فرهادی در جشنواره بلگراد
نویسنده : تحریریه۲۳ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی پس از عدم حضور در اسکار، در فستیوال بین‌المللی فیلم بلگراد به نمایش در می‌آید و اصغر فرهادی، در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

در این مراسم که پنجاه و دومین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم بلگراد است، جایزه Victor Award به فرهادی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر جهان اهدا خواهد شد.

جایزه Victor Award پیش از این به چهره‌های سرشناسی مانند گوستا گاوراس، الکساندر سوخورف، کارلوس سائورا، جان مالکویچ، امیر کوستاریتسا و ریچارد دریفوس تعلق گرفته است.

فستیوال بین‌المللی فیلم بلگراد در بیانیه‌ای درباره سینمای فرهادی آورده است:

«فیلمنامه‌های او حاوی مطالعات عمیق جامعه‌شناختی، روان‌شناختی و فلسفی درباره مشکلات عمومی و جهانی است. فیلم‌های فرهادی به دلیل تمرکز بر شرایط انسانی و همچنین توصیف داستان‌های درونی و چالش‌برانگیز در جهان شهرت یافته‌اند.»

فیلم قهرمان نیز در بخش مسابقه اصلی این فستیوال که از 25 فوریه تا 5 مارس 2024 برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید. این اتفاق دحالی است که عدم حضور «قهرمان» در اسکار 2024 با انتقادهای بسیاری از سوی منتقدان و اهالی سینما روبرو شد.

این فیلم در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی از جمله کن، مونیخ و سیدنی به نمایش درآمده و جوایز متعددی را کسب کرده است.

فستیوال بین‌المللی فیلم بلگراد یکی از معتبرترین فستیوال‌های فیلم در اروپای شرقی است. حضور «قهرمان» در این فستیوال فرصتی برای دیده شدن بیشتر این فیلم و همچنین معرفی سینمای ایران به مخاطبان در صربستان و سایر نقاط جهان خواهد بود.

اصغر فرهادی که این روزها مشغول آماده‌سازی مقدمات ساخت دهمین فیلم خود در آمریکاست، دی ماه امسال نیز به عنوان رئیس هیأت داوران فستیوال Les Arcs در فرانسه حضور داشت.

این بزرگداشت فرصتی برای تجلیل از مقام هنری اصغر فرهادی و همچنین معرفی بیشتر سینمای او به مخاطبان در صربستان و سایر نقاط جهان خواهد بود.

لازم به ذکر است که در کنار این بزرگداشت، تعدادی از فیلم‌های فرهادی نیز در این فستیوال به نمایش در خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید