اخبار سینما

فروش ۴۰۰ میلیون دلاری فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده پس از افتتاحیه ضعیف

فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده
نویسنده : تحریریه۰۹ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده، دنباله فیلم آکوامن (۲۰۱۸)، پس از افتتاحیه ضعیف، به فروش ۴۰۰ میلیون دلاری در گیشه جهانی رسید.

این فیلم که آخرین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی (DCEU) محسوب می‌شود، با فروش ۳۰ میلیون دلار در آخر هفته افتتاحیه، یکی از بدترین افتتاحیه‌های این فرنچایز را تجربه کرد. با این حال، در ادامه اکران، فیلم توانست به فروش ۴۰۳ میلیون دلاری در گیشه جهانی دست یابد و به اولین فیلم DCEU از زمان فیلم اصلی آکوامن باشد که این رکورد را می‌زند.

آکوامن و پادشاهی گمشده با بودجه ۱۶۰ میلیون دلاری ساخته شده است و در حال حاضر فروش جهانی آن به ۴۰۳ میلیون دلار رسیده است. این فیلم در ایالات متحده ۱۹۲ میلیون دلار و در سایر کشورها ۲۱۰ میلیون دلار فروش داشته است.

این فیلم با استقبال منتقدان روبرو شد و امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ را در وب‌سایت متاکریتیک دریافت کرد. این فیلم همچنین در جوایز اسکار ۲۰۲۴ نامزد دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه شد.

مقایسه فروش آکوامن و پادشاهی گمشده با فیلم اصلی آکوامن نشان می‌دهد که فیلم دوم نتوانست به موفقیت فیلم اول برسد. آکوامن در سال ۲۰۱۸ با فروش ۱.۱۴ میلیارد دلاری در گیشه جهانی، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ شد.

دلایل مختلفی برای عملکرد ضعیف آکوامن و پادشاهی گمشده در گیشه مطرح شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که پایان یافتن دنیای سینمایی دی‌سی و عدم وجود امید به آینده این فرنچایز، باعث کاهش انگیزه مخاطبان برای تماشای این فیلم شده است. برخی دیگر نیز معتقدند که اکران همزمان آکوامن و پادشاهی گمشده با فیلم‌های موفقی مانند مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و ثور: عشق و تندر، باعث شده است که این فیلم کمتر دیده شود.

با این حال، آکوامن و پادشاهی گمشده هنوز هم یکی از موفق‌ترین فیلم‌های DCEU محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که این فرنچایز هنوز هم پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید