اخبار تکنولوژی

شهردار استرالیایی از Chat GPT شکایت می‌کند!

شهردار استرالیایی از Chat GPT شکایت می‌کند
نویسنده : عضو تحریریه۲۲ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

برای اولین بار در جهان یک شهردار در استرالیا قصد دارد دعوای افترا علیه Chat GPT را مطرح کند.

شهردار استرالیایی که بریان هود (Brian Hood) نام دارد، در نوامبر گذشته به عنوان شهردار هپبورن شایر (Hepburn Shire) در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی ملبورن استرالیا انتخاب شده است و حالا قصد دارد دعوای افترا علیه ChatGPT مطرح کند.

اما چرا شهردار استرالیایی شاکی شده است؟ اطرافیان برایان هود به او خبر دادند که  ChatGPT به دروغ او را به عنوان یک مجرم در رسوایی رشوه خواری خارجی یکی از شرکت‌های تابعه بانک مرکزی استرالیا در اوایل سال ۲۰۰۰ معرفی کرده است، طبیعتا او هم نگران نام و شهرت خود بوده و از Chat GPT شکایت کرده است.

این شهردار استرالیایی اعلام کرده است در صورتی که ChatGPT ادعاهایش را مبنی بر گذراندن دوران محکومیت او به دلیل رشوه خواری تصحیح نکند از OpenAI شکایت خواهد کرد.

وکلای مدافع او گفتند که هود برای شرکت تابعه، Note Printing استرالیا کار می‌کرد، اما فردی بود که به مقامات در مورد پرداخت رشوه به مقامات خارجی برای برنده شدن در قراردادهای چاپ ارز اطلاع داد و هرگز متهم به جرم نشد.

وکلای دادگستری گفته‌اند که در ۲۱ مارس نامه‌ای هشدارآمیزی به OpenAI دارنده ChatGPT ارسال کردند که به OpenAI بیست و هشت روز فرصت داد تا خطاهای چت جی پی تی خود را برطرف کند یا با شکایت احتمالی برای افترا مواجه شود

وکلای این شهردار گفته‌اند که OpenAI که در سانفرانسیسکو مستقر است، هنوز به نامه حقوقی هود پاسخ نداده است. اگر هود شکایت کند، اولین بار است که شخصی از مالک ChatGPT به دلیل ادعاهای مطرح شده توسط محصول هوشمند که از زمان عرضه در سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است، شکایت می‌کند.

پرداخت خسارت افترا در استرالیا به طور کلی حدود 400هزار دلار استرالیا (269,360 دلار) است. اگر هود شکایتی را ارائه کند، ChatGPT را متهم می‌کند که با عدم ارائه اطلاعات درست به کاربران احساس نادرستی می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید