اخبار بازی

بازی Baldur’s Gate 3 به بهترین بازی تاریخ OpenCritic تبدیل شد

نویسنده : دانیال نوروزی۲۴ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بازی Baldur’s Gate 3 از استودیوی لاریان (Larian)، میانگین امتیاز 97 را در OpenCritic کسب کرده که آن را در کنار Super Mario Odyssey، تبدیل به بهترین بازی تاریخ این وبسایت می‌کند.

بازی Baldur’s Gate 3 چیزی جز یک شگفتی نبود و تنها چند روز پس از انتشار رسمی خود، موفقیت بی‌سابقه‌ای در همه زمینه‌ها کسب کرد. در جدیدترین رکوردشکنی، بازی نقش‌آفرینی جدید لاریان به بهترین بازی تمام دوران OpenCritic تبدیل شده است. امتیاز 97 از 100 در این پلتفرم که نقدهای رسمی را جمع‌آوری می‌کند، یک رکورد دست نیافتی و فوق‌العاده به حساب می‌آید. بازی Super Mario Odyssey که در سال 2017 عرضه شد، با امتیاز مشابه در رتبه دوم قرار دارد.

بازی Baldur’s Gate 3 در متاکریتیک نیز امتیاز 97 را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر با پشت سر گذاشتن The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (که دارای امتیاز 96) است، بهترین بازی سال 2023 در این وب سایت است. بر اساس آمارهای SteamDB، بازی Baldur’s Gate 3 همچنین به رکورد 875000 بازیکن همزمان در Steam رسید که این موضوع بازی مذکور را در رتبه نهم تاریخ Steam قرار می‌دهد.

البته شایان ذکر است که هنوز تمام رسانه‌ها نقد خود از بازی نام برده را منتشر نکرده‌اند. تنها 42 نقد در OpenCritic و 26 نقد در از بازی در متاکریتیک ثبت شده است. بازی Super Mario Odyssey  دارای 157 نقد در OpenCritic است، در حالی که The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom دارای 145 نقد در متاکریتیک است. این به نوبه خود نشان دهنده این است که باید منتظر انتشار نقدهای بیشتری در هر دو سایت باشیم.

بازی Baldur’s Gate 3 حس یک تجربه جدید از دیگر بازی لاریان با نام Divinity: Original Sin 2  را به مخاطب القا می‌کند. داستان و انتخابات شما اهمیت دارند و مبارزات نوبتی بازی به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی شده‌اند.

بازی Baldur’s Gate 3 در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی در دسترس است. نسخه پلی استیشن 5 در تاریخ 15 شهریور 1402 (6 سپتامبر 2023) عرضه می‌شود و لاریان تایید کرده است که با تمام پچ‌های منتشر شده برای نسخه PC، عرضه خواهد شد. نسخه ایکس باکس سری اکس و اس بازی نیز در دست ساخت است، اما بعید است تا قبل از سال میلادی آینده عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید