اخبار بازی

Baldur’s Gate 3 برای اجرای روی ایکس باکس سری اس بهینه شده است

نویسنده : دانیال نوروزی۲۵ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

Swen Vincke، مدیرعامل استودیو Larian Studios، نشان می‌دهد که چگونه کار روی پورت ایکس باکس سری اس بازی Baldur’s Gate 3، بهینه‌سازی آن را در سایر پلتفرم‌ها نیز بهبود بخشیده است.

اینکه آیا ایکس باکس سری اس و سخت‌افزار نسبتا ضعیف آن مانع توسعه‌دهندگان برای ساخت بازی‌های این نسل می‌شود یا نه، تا زمانی که کنسول وجود دارد، همواره موضوع اصلی بحث و جدل‌ها خواهد بود. برخی گمان می‌کنند که به‌زودی پشتیبانی سازندگان از این کنسول متوقف خواهد شد. در اینجا، ما یک مثال قابل توجه داریم که چگونه این کنسول واقعا به بهینه‌سازی بازی‌ها روی کنسول‌های دیگر کمک کرده است.

استودیو Larian در حال حاضر در حال پورت بازی نقش‌آفرینی و تحسین‌شده Baldur’s Gate 3 برای ایکس باکس سری اکس و اس است و به نظر می‌رسد که سری اس، دلیل اصلی تاخیر در عرضه این بازی برای کنسول‌های نسل فعلی مایکروسافت است. به عنوان بخشی از روند بهینه‌سازی، استفاده بازی از حافظه GPU تا حد زیادی کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت Larian Studios و مدیر خلاقیت Baldur’s Gate 3، Swen Vincke، اخیرا چند نمودار در توئیتر به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد، چگونه به لطف پورت بازی روی سری اس، استفاده Baldur’s Gate 3 از حافظه گرافیکی کاهش یافته است. از ماه سپتامبر تاکنون، استفاد از حافظه از 5.2 گیگابایت به 4.7 گیگابایت کاهش یافته که تقریبا معادل 10 درصد است؛ در حالی که استفاده از VRAM از 3.5 گیگابایت به 2.3 گیگابایت کاهش یافته که معادل 24 درصد است.

اینکه Larian چگونه این کار را انجام داده است، چیزی است که تنها زمانی متوجه خواهیم شد که بازی روی کنسول‌های ایکس باکس عرضه شود، اما خوب است که ببینیم روند بهینه‌سازی بازی برای سخت افزار ایکس باکس سری اس، به Larian کمک کرده تا نحوه اجرای آن روی سخت‌افزارهای دیگر را نیز بهبود بخشد.

بازی Baldur’s Gate 3 در حال حاضر برای PC و پلی استیشن 5 در دسترس است. تاریخ انتشار آن برای ایکس باکس سری ایکس و اس به طور رسمی اعلام نشده است، اما Larian تایید کرده است که کار روی این پورت، امسال تمام می‌شود. اخیرا شنیده شده است که بازی در تاریخ 15 آذر 1402 (6 دسامبر 2023) برای کنسول‌های ایکس باکس عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید