اخبار تکنولوژی

بله تایید کرد؛ پیام‌های کاربران در این پیام‌رسان رصد می‌شود!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۳۱ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

چند روز پیش تصاویری از یک صفحه مانیتورینگ در توییتر منتشر شد که ادعا می‌شد متعلق به افرادی در پیام‌رسان بله است که به پیام‌ها و چت کاربران این اپلیکیشن دسترسی دارند.

تصاویر اخیر منتشر شده از صفحه مانیتور پیام‌های داخلی پیام‌رسان بله واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی برانگیخته است. این تصاویر نشان می‌دهد که کارمندان بله می‌توانسته‌اند به پیام‌ها و گفت‌وگوهای کاربران دسترسی داشته باشند که نگرانی‌هایی را درباره حریم خصوصی کاربران برانگیخته است.

طبق آمار عیسی زارع‌پور پیام‌رسان بله حدود 16.5 میلیون کاربر فعال دارد که این موضوع نشان از میلیون‌ها پیام محرمانه‌ای دارد که کارمندان بله به آن‌ها دسترسی داشته‌اند.

به دنبال انتشار این تصویر، بله یک بیانیه منتشر نموده که در تصویر زیر متن آن را به طور کامل ملاحظه می‌کنید.

طبق ادعای بله، آنچه در این تصویر از صفحه مانیتور مشاهده می‌شود، مربوط به ابزاری اجرایی برای کنترل محتوا در کانال‌ها و گروه‌های عمومی است.این ابزار تنها متن پیام‌های منتشرشده در گروه‌هایی با بیش از ۱۰۰۰ عضو را که به‌صورت خودکار و برای جلوگیری از کلاهبرداری بررسی می‌شوند، نمایش می‌دهد؛ بنابراین دسترسی به پیام‌های خصوصی و چت‌ها وجود نداشته است.

در انتهای بیانیه‌ای که شرکت پیام‌رسان بله در واکنش به تصویر منتشرشده صادر کرده، حق مقابله قانونی با منتشرکنندگان این تصویر را برای خود محفوظ داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید