اخبار سینما

«باربنهایمر» در اروپا و هند رکورد زد

«باربنهایمر» در اروپا و هند رکورد زد
نویسنده : تحریریه۰۲ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اکران دو فیلم «باربی» و «اوپنهایمر» در حالی بود که بسیاری انتظار اکرانی پر شور از این دو فیلم را داشتند و از آن‌جا که هر دو آن‌ها در یک روز منتشر شدند و خبرگزاری‌ها نام «باربنهایمر» را برایشان گذاشتند.

اکران فیلم‌های «باربی» اثر گرتا گرویگ و «اوپنهایمر» اثر کریستوفر نولان، تعداد زیادی مخاطب را بعد از دوران کرونا به سینماهای بریتانیا و هند بازگردانده است.

شبکه‌ی سینمایی «Vue» در بریتانیا اعلام کرد که آخر هفته گذشته شاهد بیشترین حضور مخاطبان در سینماها پس از چهار سال بوده است. همچنین این شبکه اعلام کرد: “این دومین آخر هفته‌ی پر مخاطب در تاریخ سینمای بریتانیا است.” که این موضوع به دلیل نمایش فیلم «باربی» است و این فیلم می تواند بزرگترین اکران سال ۲۰۲۳ را نصیب خود کند و این رکورد به معنای عبور از فیلم «برادران سوپرماریو» است.

«Vue» در ادامه اعلام کرد که بیش از یک پنجم مشتریانش را برای تماشای هر دو فیلم باربی و اوپنهایمر بلیط خریداری کرده‌اند و باربی تاکنون پرفروش‌ترین فیلم باکس آفیس بریتانیا و ایرلند شده است. این فیلم به ازای هر باکس آفیس موجو در آخر هفته در بریتانیا و ایرلند ۲۲.۹ میلیون دلار فروخته است.

تیم ریچاردز، مدیرعامل و بنیانگذار «Vue International» در این‌باره چنین گفته است:

«باربی» در حال تبدیل شدن به بزرگترین فیلم سال 2023 است و شانس خوبی برای ورود به 10 فیلم پرفروش تاریخ را دارد. این یک لحظه فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای صنعت است و ما انتظار داریم این روند در هفته‌های آینده ادامه یابد.

در هند نیز وضعیت به همین صورت بوده و فیلم‌های اوپنهایمر و باربی توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به سینماها جذب کنند.

«BookMyShow» که یک سامانه رزرو آنلاین در هند است، اعلام کرد که تاکنون 1.4 میلیون بلیط برای فیلم اوپنهایمر فروخته است و این پلتفرم تاکنون 74 درصد از فروش بلیط‌های این فیلم را در هند تامین کرده است.

فیلم اوپنهایمر طی آخر هفته 7 میلیون دلار در هند فروش کرده است. این فیلم بر اساس بخشی از آیین هندوها مورد انتقاد آن‌ها قرار گرفته است اما این انتقادات ظاهرا تاثیری بر میزان فروش بلیط فیلم نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید