اخبار سینما

از باربی در کره استقبال نشد!/ بررسی فروش فیلم‌های کره جنوبی

از باربی در کره استقبال نشد! بررسی فروش فیلم‌های کره جنوبی
نویسنده : تحریریه۲۳ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به گزارش ورایتی فیلم سینمایی «Concrete Utopia» با بازی لی بیونگ هون که یک فیلم درباره بلایای طبیعی است، در هفته گذشته صدرنشین گیشه فروش سینماهای کره جنوبی شد و جایگزین فیلم جنایی «قاچاقچیان» شد.

این فیلم که کارگردانی آن را ام ته هوا برعهده داشته، درباره شهری است که بر اثر زلزله مهیبی به شدت ویران شده است. تنها یک ساختمان در میان آوار به جا مانده و پناهگاهی برای کسانی شده است که از قبل در آن بودند، اما آنها مجبورند از مزاحمت افراد بیرونی جلوگیری کنند.

این فیلم از چهارشنبه اکران شد و بین جمعه تا یکشنبه 11.3 میلیون دلار و در پنج روز اول اکران 8.4 میلیون دلار فروخت. بنابر آمارهایی که توسط شورای فیلم کره ارائه می‌شود، این فیلم 53 درصد از بازار را در اختیار دارد.

لازم به ذکر است که فیلم «قاچاقچیان» همچنان عملکرد قوی دارد. اگرچه از رتبه اول به دوم در هفته سوم افت کرد اما در آخر هفته 3.19 میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش 19 روزه آن به 31.5 میلیون دلار برسد.

انیمیشن «عناصر» از پیکسار هم 1.4 میلیون دلار دیگر در آخر هفته فروخت. این فیلم که ارتباطات فرهنگی با کره دارد، تاکنون 49 میلیون دلار فروخته که دومین فروش بالای سال و بیشترین فروش برای یک فیلم غیرکره‌ای است.

فیلم «گروگان‌گیری» که هفته قبل بالاترین فروش نخست اکران را داشت، در آخر هفته گذشته به رتبه چهارم سقوط کرد. این فیلم در این هفته 923 هزار دلار فروخت و مجموع فروش 12 روزه‌اش به 7.1 میلیون دلار رسید.

فیلم «مأموریت غیرممکن» همچنان اکران طولانی دارد و در آخر هفته 453 هزار دلار فروخت تا فروش تجمعی آن به 29.9 میلیون دلار برسد.

«ماه» که فقط یک هفته از اکرانش می‌گذرد، با افت فروش به 369 هزار دلار رسید و مجموع فروشش به 3.67 میلیون دلار رسید.

انیمیشن ژاپنی «کارآگاه کونان: زیردریایی آهنی سیاه» 194 هزار دلار در آخر هفته فروخت و فروش کلش به 5.24 میلیون دلار رسید.

انیمیشن جدید «اکتانات‌ها فراتر از مرزها فصل2» در 5 روز اول 261 هزار دلار فروخت که 158 هزار دلار آن مربوط به آخر هفته است.

فیلم «باربی» نیز در سراسر جهان بیش از 1.1 میلیارد دلار فروخته اما سهم کره از این فروش اندک است. این فیلم در آخر هفته 146 هزار دلار فروخت تا فروش تجمعی آن پس از 4 هفته به 4.19 میلیون دلار برسد.

دیدگاهتان را بنویسید