اخبار سینما

فروش باربی از 400 و اوپنهایمر از 200 میلیون دلار گذر کرد

فروش-باربی-از-400-و-اوپنهایمر-از-200-میلیون-دلار-گذر-کرد
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۰۴ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پس از آغاز پرفروش آخر هفته، فیلم «باربی» در گیشه‌های بین‌المللی تا روز دوشنبه نیز موفقیت خود را ادامه داد. فیلم «باربی» تولید استودیوی وارنر برادرز، پرفروش‌ترین فیلم این استودیو در خارج از آمریکا طی روز دوشنبه بوده است.

فروش خارجی این فیلم تا پایان روز دوشنبه به ۲۲۶.۳ میلیون دلار رسیده است که فروش جهانی آن را به ۴۱۴.۴ میلیون دلار می‌رساند.

از سوی دیگر، فیلم «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان نیز در ۷۸ بازار جهانی مبلغ ۱۶.۲ میلیون دلار در روز دوشنبه فروخت تا فروش خارجی آن به ۱۱۴.۲ میلیون دلار برسد. فروش جهانی این فیلم تا پایان روز دوشنبه ۲۰۹.۳ میلیون دلار اعلام شده است.

فیلم «باربی» در روز دوشنبه نسبت به یکشنبه تنها ۳۷ درصد افت فروش داشته است. همچنین فروش ۳۲ میلیون ‌دلاری این فیلم در روز دوشنبه، ۱۶ درصد از فروش فوق‌العاده آخر هفته آن بوده است.

در اروپا نیز افت فروش از یکشنبه تا دوشنبه تنها ۲۶ درصد بوده است. همچنین فروش روز دوشنبه «باربی» بهترین فروش یک فیلم وارنر در روز دوشنبه در ۱۹ بازار اروپایی از جمله انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بوده است.

در آمریکای لاتین نیز نسبت فروش روز دوشنبه به آخر هفته «باربی» حدود ۳ درصد بالاتر از میانگین پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ تاکنون بوده است.

فیلم «اوپنهایمر» نیز در روز دوشنبه مبلغ ۱۶.۲ میلیون دلار در بازارهای کلیدی فروخت که ۱۷.۴ درصد از فروش آخر هفته آن بوده است.

انتظار می‌رود هر دو فیلم «باربی» و «اوپنهایمر» در هفته‌های آینده نیز موفقیت خود را در گیشه‌های جهانی ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید