اخبار سینما

نگاهی به بهترین فیلم های محسن تنابنده

بهترین فیلم های محسن تنابنده
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

محسن تنابنده، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویسی است که این روزها با جوایز مختلف و بازی‌های چشم گیر در سینما و شبکه نمایش خانگی بیشترین فعالیت را دارد.

او که بازیگری را از تئاتر آغاز کرد، مانند تمام بازیگرانی که کار خود را از تئاتر آغاز کرده‌اند، تا کنون قاب‌های درخشانی از خود به جا گذاشته است.

«محسن تنابنده» با بازی در فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» نه تنها در ایران بلکه چشم جهانیان را به بازی خود مجذوب کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرد.

به همین بهانه به درخشان‌ترین فیلم‌های محسن تنابنده می‌پردازیم.

هفت دقیقه تا پاییز

فیلم «هفت دقیقه تا پاییز»، اثر «مرتضی امینی» است که «محسن تنابنده» برای ایفای نقش در آن، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. در این فیلم علاوه بر محسن تنابنده، هدیه تهرانی، حامد بهداد و خاطره اسدی نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم «هفت دقیقه تا پاییز» داستان مردی است که با خوانواده‌اش برای سفر کاری به شمال می‌روند و در راه تصادف می‌کنند و دخترشان سارا در اثر این تصادف جانش را از دست می‌دهد.

سن پطرزبورگ

فیلم «سن پطرزبورگ» از جمله بهترین فیلم‌های محسن تنابنده است که در آن همراه پیمان قاسم‌خانی، امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد، سروش صحت و اندیشه فولادوند ایفای نقش کرده است.

این فیلم در ژانر کمدی، محصول سال 1388 و ساخته بهروز افخمی است. همچنین پیمان قاسم‌خانی و مهراب قاسم‌خانی فیلمنامه‌ی «سن پطرزبورگ» را نوشته‌اند.

شکستن همزمان بیست استخوان

«شکستن همزمان بیست استخوان» فیلمی است به کارگردانی جمشید محمودی و این فیلم نماینده سینمای افغانستان در نود و یکمین دوره جوایز اسکار بود. لازم به ذکر است که در این فیلم، محسن تنابنده و دیگر بازیگرها با لهجه افغانستانی صحبت می‌کنند.

«مجتبی پیرزاده» که این روزها با بازی به یاد ماندنی در سریال «پوست شیر» زبانزد است، به همراه فرشته حسینی و سعید چنگیزیان در کنار محستن تنابنده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم روایتی از زندگی یک پناهنده افغانستانی در ایران است که به دنبال کسب درآمد برای فرستادن مادر و برادش به صورت قاچاق به آلمان است.

سه کام حبس

«سه کام حبس» فیلمی ساخته سامان سالور است که این روزها روی پرده‌های سینما می‌توانید شاهد آن باشید. این فیلم با اینکه محصول سال 1398 است، بعد از سه سال به اکران عمومی رسیده است. پریناز ایزدیار، محسن تنابنده و سمیرا حسن‌پور از بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم جوایز مختلفی از جشنواره‌های ایرانی و خارج از ایران دریافت کرده است.

«سه کام حبس» قصه‌ی زن و شوهری است که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند و شرایط زندگی آن‌ها بعد تصادفی عوض می‌شود.

جنگ جهانی سوم

می‌توان گفت «جنگ جهانی سوم» از درخشان‌ترین فیلم‌های محسن تنابنده است. این فیلم تا کنون جوایزی چون بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم ونیز و بهترین بازیگر از جشنواره فانتاسپوآ برزیل را برای محسن تنابنده به همراه داشته است.

فیلم «جنگ جهانی سوم» به تهیه کنندگی و کارگردانی «هومن سیدی» است. در این فیلم «محسن تنابنده» در نقش اصلی، در کنار «مهسا حجازی»، «ندا جبرائیلی»، «نوید نصرتی» و «مرتضی خانجانی» ایفای نقش می‌کنند.

روایت «جنگ جهانی» سوم در مورد شکیب، کارگری روزمزد است که به علت چهره‌اش به عنوان بازیگر یک فیلم برای بازی در نقش هیتلر انتخاب می‌شود.

بیوگرافی محسن تنابنده

محسن تنابنده متولد ۲۶م فروردین ماه ۱۳۵۴ در تهران است. او که فارق‌التحصیل رشته بازیگری بود، ابتدا در تئاتر مشغول به فعالیت شد.

وی بعد از ایفای نقش «نقی معمولی» در مجموعه تلویزیونی «پایتخت» توجه بسیاری را به خود جلب کرد و برای این نقش برنده سه جایزه حافظ شد.

«محسن تنابنده» که علاوه بر بازیگری به نوشتن و کارگردانی نیز می‌پردازد، تاکنون دو سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه برای فیلم‌های «قسم» و «استشهادی برای خدا» دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید