اخبار تکنولوژی

هوش مصنوعی بینگ به کیبورد SwiftKey اضافه شد

هوش مصنوعی بینگ به کیبورد SwiftKey اضافه شد
نویسنده : عضو تحریریه۲۲ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت باز هم کاربران خود را غافلگیر کرد. قابلیت‌های هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت در جدیدترین نسخه بتای کیبورد SwiftKey در اختیار تمامی کاربران قرار گرفته است و با این قابلیت ربات هوش مصنوعی بینگ را به برنامه اندروید SwiftKey اضافه می‌کند.

کار با این قابلیت جدید ساده است و اگر جدیدترین به‌روزرسانی بتای کیبورد SwiftKey در اندروید را دانلود کنید، در بخش بالا، چپ می‌توانید لوگوی بینگ را ببینید. با کلیک کردن روی این لوگو سه گزینه Search ،Tone و Chat برای شما باز می‌شود. گزینه Tone اجازه می‌دهد تا متون خود را با لحن‌های مختلف به کمک هوش مصنوعی بازنویسی کنید. این لحن‌ها می‌توانند شامل حرفه‌ای (Professional)، خودمانی (Casual)، مؤدبانه (Polite) یا برای پست شبکه‌های اجتماعی (Social post) باشند.

در میان این چهار لحن، از همه جالب‌تر و جذاب‌تر گزینه آخر است. برای تولید متن پست شبکه‌های اجتماعی هشتگ نیز اضافه می‌شود و کار برای کاربران به شدت راحت می‌شود.

با اینکه ادغام هوش مصنوعی بینگ در SwiftKey برای کاربران اندروید فعال شده است اما هنوز خبری از آن در نسخه آی او اس نیست. رقبای مایکروسافت نیز در زمینه هوش مصنوعی جدی هستند و  با توجه به رقابتی که در سایر برنامه‌های صفحه کلید QWERTY شخص ثالث iOS جهت اضافه کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی شکل گرفته، مایکروسافت باید عجله بیشتری برای ادغام سریع ویژگی چت هوش مصنوعی در نسخه آی او اس SwiftKey  را داشته باشد.

پدرام رضایی مدیر ارشد فناوری موبایل و تجارت مایکروسافت در توییتر گفت “این ویژگ به آرامی در حال گسترش است.” این ادغام در حالی است که هنوز برخی از کاربران اندروید می‌گویند که پس از نصب برنامه نتوانسته‌اند با آن کار کنند و گزینه‌ای برای آنها فعال نشده است.

هیچ بعید نیست که گوگل در آینده‌ای نزدیک بسیاری از برنامه‌های خود از جمله Search، Gboard و سایر برنامه‌ها را با ربات چت هوش مصنوعی Bard ادغام کند.

گفتنی استSwiftKey یکی از برنامه‌های صفحه کلید پرطرفدار است که از فناوری هوش مصنوعی برای پیش‌بینی کلمه بعدی که کاربر قرار است تایپ کند استفاده می‌کند. این برنامه در هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس در دسترس است و طیف وسیعی از ویژگی‌ها، از جمله کشیدن سریع انگشت روی حروف برای تایپ کلمات، تایپ صوتی، پیش‌بینی ایموجی و پشتیبانی از چند زبان مختلف را ارائه می‌دهد. SwiftKey از فناوری یادگیری ماشینی برای آشنا شدن با سبک تایپ کاربر و شخصی کردن پیش‌بینی‌ها بر اساس آن استفاده می‌کند که منجر به تایپ سریع‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید