اخبار تکنولوژی

اگر با اکانت اینستاگرام خود در Threads ثبت نام می کنید، مراقب باشید!

در صورت پاک شدن اکانت تردز اکانت اینستاگرام هم پاک میشود
نویسنده : سارا محمدی۱۷ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شبکه اجتماعی Threads رقیب توییتر با مهر اینستاگرام، اکنون در دسترس همگان است. البته برای همه به استثنای شهروندان اروپایی زیرا کمی بعدتر در دسترس آن ها قرار خواهد گرفت (اگرچه ترفندهایی برای دانلود وجود دارد). در ساعات اولیه انتشار اپلیکیشن تردز، 10 میلیون کاربر با امکان اضافه شدن یک میلیارد کاربرد بالقوه اینستاگرام برای آن وجود دارد.

با این وجود، قدرتی که اینستاگرام به عنوان یک دروازه دارد می تواند مشکلات بزرگی را به وجود آورد. کاربرانی که با استفاده از اطلاعات ورود شبکه اجتماعی متا در Threads ثبت نام کرده اند (می توانید از مرورگر نیز ثبت نام کنید)، با یک شگفتی ناخوشایند روبرو می شوند.

به نظر می رسد که بعد از این که هر دو پروفایل با هم لینک شدند و اکانت Threads با استفاده از اینستاگرام ساخته شد، این دو اپلیکیشن برای همیشه با هم لینک می مانند. تا اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد، مشکل اصلی این است که اگر زمانی احساس کردید که Threads مناسب شما نیست و دیگر آن را نمی خواهید، نمی توانید اکانت آن را حذف کنید. یا حداقل نمی توانید این کار را بدون پاک کردن اکانت اینستاگرام خود انجام دهید. در حال حاضر، اگر از اکانت اینستاگرام خود برای ثبت نام استفاده کرده اید، این اپلیکیشن به شما اجازه حذف اکانت Threads را نمی دهد و زمانی که می خواهید شبکه متنی را غیرفعال کنید، الزاما از شما می خواهد که اینستاگرام را نیز حذف کنید:

Warning when trying to delete a Threads account

شما نمی توانید بدون حذف اکانت اینستاگرام Threads را پاک کنید

این یک روند استاندارد برای بسیاری از اپلیکیشن های افزونه متا به شبکه های اجتماعی اصلی است. این دقیقا همان اتفاقی است که برای فیسبوک و مسنجر نیز رخ می دهد: شما نمی توانید خدمات پیام رسان مسنجر را بدون پاک کردن پروفایل فیسبوک خود حذف کنید.

تنها گزینه ای که شبکه اجتماعی جدید متا در اختیار کاربران خود قرار می دهد، امکان غیرفعالسازی پروفایل در صورتی است که دیگر نمی خواهید از آن استفاده کنید و در عین حال می خواهید اکانت اینستاگرام خود را حفظ کنید. در حال حاضر، Threads به شما اجازه می دهد پست ها را به طور مجزا پاک کنید، اما نه کل اکانت را.

اگر شما در مورد حریم خصوصی خود نگرانی هایی دارید، این مشکل مهمی است که دیر یا زود شرکت متا باید به آن رسیدگی کند. اینطور نیست که Threads یکی از اپلیکیشن های فرعی اینستاگرام باشد، زیرا در آینده پروتکل ActivityPub را نیز مانند Mastodon پیاده سازی خواهد کرد، یعنی حداقل از نظر کاربران به عنوان یک سرویس جداگانه کار خواهد کرد، اما برای همیشه به اکانت اینستاگرام شما لینک شده است.

دیدگاهتان را بنویسید