اخبار تکنولوژی

به دستور رئیس جمهور، تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» کلید خورد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۲ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به نقل از فارس، در حکم رئیس جمهور به روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، هدف از تشکیل شورای عالی هوش مصنوعی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و کنش‌گران این حوزه عنوان شده است.

در این حکم تاکید شده است که شورا باید برای ایجاد زنجیره کامل ایده تا بازار در زمینه هوش مصنوعی فعالیت کند. همچنین باید از این فناوری برای پیشرفت اقتصادی استفاده شود. ایجاد زیرساخت‌های فناورانه بومی برای مرجعیت در این حوزه، تلاش برای رهبری در دنیا و حمایت از نخبگان این حوزه از دیگر انتظارات ذکر شده در حکم است.

ریاست شورای عالی هوش مصنوعی با رئیس جمهور یا معاون علمی وی است. دبیر شورا و رییس مرکز ملی هوش مصنوعی نیز به پیشنهاد معاون علمی و با حکم رئیس جمهور تعیین می‌شود.

اعضای دیگر شورا عبارتند از: رییس ستاد کل نیروهای مسلح، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، وزرای صنعت، علوم، بهداشت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح. همچنین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، فرمانده کل سپاه، رییس صندوق توسعه ملی و نوآوری و دو عضو حقیقی بر اساس پیشنهاد دبیر شورا و با حکم رئیس جمهور عضو این شورا خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید