اخبار تکنولوژی

خداحافظی با کلید سایلنت آیفون پس از 17 سال

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

شایعات درباره‌ی جدیدترین پرچمداران اپل، روز به روز در حال افزایش است که آخرین خبر و شایعه به طراحی و دکمه‌های فیزیکی پرچم‌دارهای اپل برمی‌گردد.

همانطور که امروز توسط یوتیوبر معروف Zone Of Tech اشاره شده است، اپل معمولا از دو پین برای اتصال هر دکمه به شاسی استفاده می‌کند، اما در آخرین رندرهای مبتنی بر نقشه‌های لو رفته CAD از آیفون 15 پرو، تنها دو پین در یک فرورفتگی نشان داده می‌شود که معمولا دکمه‌های تنظیم صدا در آن قرار می‌گیرند؛ در مقابل رندرهای مبتنی بر CAD از آيفون 15 استاندارد دو اسلات مجزا با چهار پین را در مجموع نشان می‌دهند.

Zone Of Tech در طول ساخت کانسپت آیفون 15 پرو خود بر اساس فایل‌های CAD فاش شده، گفته که به طور قطع آیفون 15 پرو به جای دو دکمه جداگانه، از یک دکمه تنظیم صدا یکپارچه برخوردار است. او همچنین اضافه کرده که به همان اندازه اطمینان دارد که سوییچ بی‌صدا کردن نیز به جای یک دکمه بالا پایین که اکنون به این شکل است، به یک دکمه فشاری واحد تغییر خواهد کرد و این موضوع، یعنی خداحافظی با کلید سایلنت معروف سمت چپ آیفون‌ها!

شایعات حاکی از آن است که اپل در حال استفاده از دکمه‌های متفاوت و غیرمکانیکی با بازخورد لمسی برای کنترل‌های پاور و صدا در مدل‌های آینده آيفون 15 پرو است و به نظر می‌رسد که یک دکمه تنظیم صدا یکپارچه لمسی در بالای این دستگاه این وظیفه را انجام دهد؛ از طرف دیگر یک دکمه بی‌صدا کردن لمسی هم قرار است جایگزین سوییچ کلاسیک بالا پایین شونده 17 ساله شود.

نکته مثبت اینجا است که فن‌آوری دکمه‌های جدید مذکور، می‌تواند محافظت در برابر گرد و غبار و آب را در آیفون‌ها بهبود بخشد، زیرا به مانند دکمه‌های مکانیکی به فشار فیزیکی نیاز ندارد، اما از طرف دیگر نیازمند سخت افزار اضافی در داخل آیفون است که باید دید اپل چگونه این موضوع را حل و فصل می‌کند.

گفته شده که اپل دو موتور توتیک اضافی را به مدل‌های آیفون 15 پرو اضافه خواهد کرد تا دکمه‌های لمسی مورد بحث را فعال کنند. لازم به ذکر است که مدل‌های فعلی آیفون تنها دارای یک موتور تپتیک برای بازخورد لمسی هستند. چیزی که تقریبا قطعی به نظر می‌رسد این است که اپل در مدل‌های استاندارد آیفون 15 از این دکمه‌ها استفاده نخواهد کرد و همان دکمه‌های مکانیکی قبل را حفظ می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید