اخبار تکنولوژی

قابلیت کانال بالاخره به واتس‌اپ آمد!

قابلیت کانال برای واتس اپ فعال شد
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۰ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

متا در سال میلادی جدید تصمیم دارد تا واتس‌اپ را به رقبای قدرتمند خود نزدیک‌تر کند و حالا نوبت قابلیت کانال است که پا به این پیام‌رسان بگذارد.

قابلیت کانال که یک ویژگی کلیدی در پیام‌رسان تلگرام است، مدت‌ها بود که جای خالی آن در پیام‌رسان واتس‌اپ حس می‌شد، حالا به اپ محبوب و کم امکانات متا رسیده است.

از حالا به بعد، کاربران در واتس‌اپ می‌توانند علاوه بر عضویت در کانال‌ها، کانال شخصی خود را در واتس‌اپ ایجاد نمایند و مشترکین خود را به آن فرا بخوانند.

کانال‌ها درون یک تب جدید به نام Updates قرار می‌گیرند و به طور کامل از صفحه چت شما با افراد جدا هستند. عملکرد این قابلیت در واتس‌اپ، کاملا مشابه تلگرام است و ادمین‌ها فقط خودشان می‌توانند در کانال‌ها پیام‌های خود را ارسال کنند. کاربران می‌توانند با یک ابزار جست‌و‌جو کانال مورد نظر خود را پیدا کنند و در آن عضو شوند. هم‌چنین امکان عضویت از طریق لینک دعوت در کانال‌ها وجود دارد.

واتس‌اپ در قابلیت کانال‌ها، توجه ویژه‌ای به امنیت کاربران داشته است و اجازه نمی‌دهد شماره تلفن آن‌ها در دسترس عموم قرار بگیرد.

کانال‌ها در واتس‌اپ با توجه به این‌که در اختیار عموم قرار دارند، رمزگذاری سرتاسری نشده‌اند و تنها برای بعضی از کانال‌ها با اعضای محدود مانند سازمان‌های بهداشتی چنین قابلیتی در آینده فعال می‌شود.

قابلیت کانال در اپلیکیشن واتس‌اپ شما فعال شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید