اخبار تکنولوژی

قابلیت‌های ChatGPT به گوشی‌های آیفون می‌آیند!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

براساس گزارش اخیر بلومبرگ، اپل در آستانه توافق با شرکت OpenAI، سازنده موفق سیستم هوش مصنوعی ChatGPT قرار دارد. به گفته منابع آگاه، طرفین در حال نهایی کردن جزئیات قرارداد همکاری هستند تا امکان استفاده از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی ChatGPT در سیستم عامل iOS 18 آیفون‌های اپل فراهم شود. این اقدام می‌تواند گام بزرگی برای اپل در زمینه هوش مصنوعی و افزودن ویژگی‌های نوآورانه به محصولات این شرکت محسوب شود. با این حال، جزئیات بیشتر در مورد نحوه ادغام این فناوری در iOS و کاربردهای احتمالی آن هنوز مشخص نیست و باید منتظر اطلاعات تکمیلی از سوی اپل و OpenAI بود.

انتظار می‌رود اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان ماه آینده، از iOS 18 رونمایی کند و این سیستم عامل دارای قابلیت‌های گسترده‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی مولد باشد. علاوه بر این، شایعاتی مبنی بر توسعه یک مدل هوش مصنوعی آفلاین توسط اپل نیز وجود داشته است؛ اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد در کنار مدل داخلی خود، از مدل‌های هوش مصنوعی شرکت‌های دیگر مانند OpenAI در آیفون‌ها استفاده کند.

در همین راستا، تیم کوک، مدیرعامل اپل، اخیرا در جلسه گزارش درآمدها اظهار داشت که معتقد است این شرکت در زمینه هوش مصنوعی نسبت به رقبا برتری دارد. او توضیح داد: «ما به قدرت تحول‌بخش و نویدبخش هوش مصنوعی اعتقاد داریم و معتقدیم مزایایی داریم که ما را در این دوره جدید متمایز می‌کند، ازجمله ترکیب منحصربه‌فرد اپل در یکپارچه‌سازی سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات؛ همچنین سیلیکون پیشگام اپل با سیستم عصبی پیشرو در صنعت و تمرکز تزلزل‌ناپذیر ما بر حریم خصوصی، که زیربنای اصلی هر چیزی است که توسعه می‌دهیم.»

نظر شما در مورد ورود قابلیت‌های ChatGPT به گوشی‌های آیفون چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید