اخبار سینما

کریستوفر نولان هوش مصنوعی را همانند بمب اتم می‌داند!

کریستوفر نولان هوش مصنوعی را همانند بمب اتم می‌داند!
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۲۶ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کریستوفر نولان اخیرا درباره هوش مصنوعی صحبتهایی کرد و گفت که هوش مصنوعی به لحظه مهمی شبیه لحظه ای که جی. رابرت اپنهایمر با ایجاد بمب اتم برخورد کرده است رسیده است.

این کارگردان که به تازگی فیلم «اوپنهایمر»، داستان زندگی سازنده بمب اتم را به اکران رسانده است، به طور خاص، اثراتی که هوش مصنوعی بر صنعت داشته را محکوم کرده و چنین گفته است:

مردم باید پاسخگو استفاده از ابزاری که در اختیار دارند باشند.
L to R: Cillian Murphy (as J. Robert Oppenheimer) and writer, director, and producer Christopher Nolan on the set of OPPENHEIMER.

«کریستوفر نولان» دیدگاه‌های خود را درباره رشد فزاینده هوش مصنوعی که هالیوود را در حال حاضر تحت تاثیر قرار می‌دهد، ابراز کرده و آن را “وحشتناک ” توصیف کرده است.

نولان افزود که هوش مصنوعی به “لحظه اپنهایمر” خود رسیده است و فناوری در حال پیشرفت است، اما ما باید احتیاط کنیم قبل از اینکه کنترل اوضاع را از دست بدهیم.

لازم به ذکر است که کریستوفر نولان در هیچ یک از فیلم‌هایش از جلوه‌های ویژه استفاده نکرده است و ورود هوش مصنوعی را بحرانی در صنعت هالیوود می‌داند.

این صحبت‌ها در حالی است که هالیوود در دوران اعتصاب انجمن نویسندگان و بازیگران به سر می‌برد و یکی از علت‌های این اعتصابات هوش مصنوعی است.

دیدگاهتان را بنویسید