اخبار تکنولوژی

مدیران اپل جزئیات تغییرات برنامه Photos در iOS 18 را شرح می‌دهند

جزئیات تغییرات برنامه Photos در iOS 18
نویسنده : دانیال نوروزی۱۸ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

یکی از برنامه‌هایی که در iOS 18 ظاهری جدید پیدا می‌کند، برنامه Photos است. سه نفر از مدیران اپل در مصاحبه‌ای با The National در مورد این برنامه بازطراحی شده صحبت کردند.

این سه نفر عبارت بودند از: Jon McCormack، معاون بخش دوربین و عکس تیم مهندسی نرم‌افزار اپل، Della Huff، مدیر بخش دوربین و عکس تیم بازاریابی محصول اپل، و Billy Sorrentino، مدیر ارشد واحد طراحی رابط کاربری اپل.

برنامه Photos بازطراحی شده در iOS 18، iPadOS 18 و MacOS Sequoia قابل دسترسی خواهد بود و با Apple Intelligence پشتیبانی می‌شود. Apple Intelligence اولین گام این شرکت در دنیای هوش مصنوعی (AI) است. Sorrentino در مورد برنامه Photos مبتنی بر هوش مصنوعی گفت:

“با رشد ویژگی‌ها، کاربران و کتابخانه‌های ما، برنامه Photos نیز پیچیده‌تر شده است. به جای جستجوی مداوم در میان عکس‌ها، ما یک رابط کاربری ساده و یکپارچه با نمایش تک عکسی بر اساس هوش عمیق ایجاد کرده‌ایم.”

همه اقداماتی که اپل در برنامه Photos انجام می‌دهد با یک هدف انجام می‌شود و Sorrentino می‌گوید: “در نهایت، ما می‌خواستیم اصطکاک را از بین ببریم.”

McCormack در مورد یک ویژگی امنیتی جدید برای برنامه Photos صحبت کرد و گفت:

“ما به وضوح مشخص می‌کنیم که وقتی یک برنامه برای اولین بار از یک API (رابط برنامه‌نویسی کاربردی) استفاده می‌کند، به کاربر دقیقاً اطلاع می‌دهیم که آن برنامه چه چیزی را درخواست می‌کند.”

اگر یک برنامه درخواست دسترسی کامل به کتابخانه عکس‌های شما را داشته باشد، شما می‌توانید یک “کاتالوگ کوچک ویژه” برای آن برنامه ایجاد کنید. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از یک “مجموعه کامل و قوی” از APIها استفاده کنند که به آنها کمک می‌کند برنامه‌های خود را بهبود بخشند.

اپل قبلا اعلام کرده بود که برنامه Photos با به‌روزرسانی iOS 18 بزرگترین بازطراحی خود را تجربه خواهد کرد. این برنامه، همراه با Safari و Mail، یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها در iOS است. ویژگی‌های جدید این برنامه شامل یک رابط کاربری تک شبکه‌ای با ماه و سال در زیر آن برای پیدا کردن آسان‌تر یک عکس یا ویدیو در یک تاریخ خاص است. یک ویژگی جدید Collections نیز عکس‌ها و ویدیوها را بر اساس موضوع یا تم سازماندهی می‌کند. این ویژگی را می‌توان نسخه ارتقا یافته ویژگی Memories فعلی در نظر گرفت که تصاویر و ویدیوها را بر اساس رویداد، افراد یا تم ذخیره می‌کند.

Huff در مورد شخصی‌سازی‌ها می‌گوید:

“هوش عمیق زیاد در کنار شخصی‌سازی به این معنی است که Photos می‌تواند شخصی‌تر شود. هر کس جریان کاری متفاوتی دارد و بنابراین شخصی‌سازی خودکار در اینجا واقعاً کلیدی است.”

در حالی که هیچ یک از سه مدیر اپل به این موضوع اشاره نکردند، انتظار می‌رود یک ویژگی هوش مصنوعی برای برنامه Photos به نام “Clean Up” به کاربران آیفون اجازه دهد تا حواس‌پرتی‌های ناخواسته را از یک تصویر حذف کنند. این ویژگی مشابه ویژگی Magic Eraser است که گوگل در ابتدا برای گوشی‌های Pixel ارائه کرد. گوگل از آن زمان این ویژگی را به صورت محدود در سایر گوشی‌های اندرویدی و iOS از طریق برنامه Google Photos در دسترس قرار داده است.

در حالی که نسخه بتای iOS 18 برای توسعه‌دهندگان در حال حاضر در دسترس است، نسخه بتای عمومی باید در همین ماه راه‌اندازی شود. انتظار می‌رود نسخه پایدار و نهایی iOS 18 در شهریور ماه منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید