اخبار تکنولوژی

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس: نمی‌شود با افکار 40 سال قبل در حوزه فضای مجازی و هوش‌مصنوعی تصمیم گرفت!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، در یک نامه به دبیر شورای‌عالی فضای مجازی اعلام کرد که نمی‌توان با افکار 40 سال قبل در حوزه‌ی فضای مجازی تصمیم گرفت. مجتبی توانگر در این نامه سیاست‌های فیلترینگ را مورد انتقاد قرار داده است. او سیاست‌های فعلی را به معنای تسلیم شدن مقابل تحولات جدید دانست.

توانگر با انتشار نامه‌ای خطاب به محمدامین آقامیری دبیر شورای‌عالی و مرکز ملی فضای مجازی نوشت:  «مسلما در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت و امثال این پیشرفت‌های علمی، نمی‌شود با همان شیوه‌های چهل سال قبل، دوران تلفن‌های کذایی و ضبط‌‌صوت‌های کذایی کار کرد.»

رونوشت این نامه برای رئیس جمهور، معاونت بررسی دفتر رهبری و وزیر ارتباطات ارسال شده است و در آن تاکید شده است که سیاست‌های فعلی فیلترینگ و محدودیت اینترنت در ایران به معنای تسلیم شدن در برابر تحولات جدید است.

توانگر تاکید کرده است که با فیلترینگ گسترده نمی‌توان فضای مجازی را کنترل نمود و ادامه داده: نمی‌شود در نظر، در پی رشد و پیشرفت باشیم ولی در عمل برابر تحولات تسلیم شویم و دکمه‌ی فیلترینگ را فشار دهیم.

مجتبی توانگر در این نامه به توسعه هوش مصنوعی نیز اشاره داشته است و افزود: نمی‌توان با افکاری که دل در گرو دانش و روش‌ها و اقتضائات ۴۰ سال قبل دارند، در توسعه هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و فضای مجازی تصمیم‌گیری مؤثر و کارآمد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید