اخبار تکنولوژی

افت عملکرد تراشه مدعی و ممتاز Dimensity 9300 در امور سنگین

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۵ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

آن‌چه در اولین تست‌های انجام شده روی تراشه دیمنسیتی 9300 مدیاتک گزارش شده است، افت شدید بیش از 50 درصدی عملکرد آن در شرایط استرس و گرمای زیاد است.

این تراشه جدید مدیاتک در مقایسه با اسنپدراگون 8 جنریشن 3، از طراحی کلاستری متفاوتی بهره می‌برد و فاقد هسته‌های کوچک CPU است. در حالی که این طراحی باعث بهبود عملکرد دیمنسیتی 9300 در مقایسه با A17 پرو شده، اما بهای آن افزایش مصرف انرژی و تولید گرمای زیاد است که منجر به شدیدترین افت عملکرد تراشه در شرایط استرس شده است.

در تست استرس CPU دیمنسیتی 9300 مشاهده شد که این تراشه دمای بسیار بالایی تولید می‌کند. البته این آزمایش در دستگاهی با سیستم خنک‌کننده بسیار قدرتمند مانند ویوو X100 Pro انجام شده است که نشان می‌دهد حتی این سیستم خنک‌کننده نیز قادر به کنترل دمای تراشه دیمنسیتی 9300 نیست.

اکثر پرچمدارها از خنک‌کننده محفظه بخار استفاده می‌کنند اما دیمنسیتی 9300 با وجود ساخت با فرآیند کم مصرف، به دلیل فقدان هسته‌های کوچک و استفاده از هسته‌های X4 قدرتمند، مصرف انرژی بیشتری نسبت به Snapdragon 8 Gen 3 و A17 Pro دارد. در نتیجه تست استرس مشاهده شد که ظرف ۲ دقیقه افت عملکرد قابل توجهی رخ داد و پس از چند دقیقه افت شدید ۵۴ درصدی ثبت شد. کلاک هسته‌ها نیز به شدت کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید