اخبار بازی

لینک فایل­‌های Discord برای مبارزه با بدافزارها، پس از یک روز منقضی می‌شوند

نویسنده : دانیال نوروزی۲۴ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شرکت دیسکورد می­‌گوید هر کسی که از Discord برای میزبانی و نگه­داری فایل‌­ها استفاده می­‌کند، باید سرویس دیگری را برای این کار در نظر بگیرد.

هرکسی که از Discord برای میزبانی فایل‌ها استفاده می‌کند، باید پلتفرم را تغییر دهد، زیرا لینک­ آن فایل‌ها پس از پایان سال جاری، هر 24 ساعت یک­‌بار شروع به رفرش شدن می‌کنند. این شرکت به Bleeping Computer گفت که انجام این کار به شرکت کمک می‌کند تا با بدافزارهایی که در پلتفرم خود منتشر می‌شوند، مبارزه کند؛ زیرا این کار به آن‌ها توانایی بیش­تری برای محدود کردن دسترسی به محتوای پرچم‌دار را می‌دهد.

بر اساس این مقاله، Discord می‌گوید که این تغییر روی کسانی که محتوا را در این پلتفرم به اشتراک می‌گذارند، تاثیر نمی‌گذارد، زیرا لینک‌های کاربران به‌طور خودکار رفرش می‌شوند. با این حال، لینک‌­های به اشتراک گذاشته شده در خارج از Discord، یک روز پس از بازسازی لینک­‌ها، کار نمی­‌کنند. این شرکت گفت که در هفته‌های آینده، جزییات بیش­تری را با توسعه‌دهندگان به اشتراک خواهد گذاشت که ممکن است کمترین تاثیر را از این تغییر ببینند.

همان‌طور که Bleeping Computer اشاره می­‌کند، شرکت امنیت سایبری Trellix گزارش داد که حدود 10000 نمونه بدافزار توزیع شده آنلاین را پیدا کرده است که در شبکه تحویل محتوای Discord (CDN)، ذخیره شده بودند. ترلیکس نوشت، مهاجمان از وبلاگ‌های فیک پلتفرم، برای بیرون کشیدن داده‌ها از رایانه‌های قربانیان و رها کردن آن‌ها در کانال‌های Discord که توسط مهاجمان اجرا می‌شوند، استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید