اخبار سینما

مدیرعامل دیزنی، اعتصاب نویسندگان و بازیگران را غیر واقع بینانه خواند

مدیرعامل دیزنی، اعتصاب نویسندگان و بازیگران را غیر واقع بینانه خواند
نویسنده : تحریریه۲۴ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در روز پنجشنبه، پس از اعتصاب بازیگران هالیوود، مدیرعامل دیزنی، «باب آیگر» که در سال ۲۰۱۸ معادل ۶۵ میلیون دلار از دیزنی درآمد داشت که چندین برابر حقوق متوسط کارمندان این شرکت بود، اعتصاب آن‌ها را غیر واقع‌بینانه خواند. آیگر در سال ۲۰۲۰ بازنشسته شد اما در سال ۲۰۲۲ با حقوق ۲۷ میلیون دلار به همراه تمامی اضافه حقوق‌ها به دیزنی بازگشت.

«باب ایگر» در این باره چنین گفته است:

واقعا برایم نگران‌کننده است. ما درباره نیروهای ویرانگر در این صنعت و همه چالش‌های روبرو و همچنین بازیابی پس از کووید -که هنوز کامل نشده- صحبت کردیم. وضعیت هنوز کاملا به حالت عادی برنگشته است. این بدترین زمان ممکن برای افزودن به این ویرانی است.

در ماه ژوئن، لس آنجلس تایمز به بررسی حقوق اجرایی در 10 شرکت رسانه‌ای و سرگرمی عمومی پرداخت و متوجه شد که حقوق بالاترین مقامات اجرایی هالیوود در طول COVID-19 به 1.43 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یافته است که 50 درصد بیشتر از کل حقوق در سال 2018 است.

لازم به ذکر است که کل حقوق اجرایی کاهش یافته است. حتی حقوق آیگر نیز نسبت به بالاترین درآمدزاهای صنعت مانند «دیوید زاسلاو»، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری که طبق گزارش‌ها، اخیرا 498 میلیون دلار دریافت کرده است، 384 برابر درآمد متوسط یک نویسنده است.

«باب ایگر» در جواب آن که کدام درخواست اعتصاب کنندگان را غیر واقع بینانه می‌داند، چنین گفت:

من به حق و آرزوی آن‌ها برای دریافت حقوق و مزایای بیشتر، احترام می‌گذارم و کاملا آن را درک می‌کنم. من تجربه کافی برای درک این اتفاق و احترام به آن را دارم. اما شما نیز باید نسبت به محیط کسب و کار و ظرفیتی که این صنعت دارد، واقع بین باشید. این صنعت یک کسب و کار خوب برای این افراد بوده و خواهد ماند، حتی در زمان‌های سخت. به همین علت واقع بین بودن در اینجا ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید