اخبار بازی

دیزنی: انحصاری شدن بازی Indiana Jones از نظر مالی منطقی است

نویسنده : دانیال نوروزی۲۳ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شان شاپتاو، رئیس بخش بازی دیزنی، می‌گوید: «ایکس‌باکس هنوز یکی از بازارهای بزرگ‌ صنعت گیم است، ما احساس نمی‌کردیم که با انحصاری کردن بازی Indiana Jones، چیزی را از دست می‌دهیم».

این که آیا بازی مشترک جدید MachineGames و Bethesda یک عنوان مولتی پلتفرم خواهد بود یا نه، یک سوال متداول (حداقل) برای ماه‌های پس از معرفی بازی بود. معمولا انحصار شامل حال بازی‌هایی که نیازمند مجوز هستند، نمی‌شود؛ البته که بازی Indiana Jones توسط استودیوهای فرست پارتی ایکس‌باکس ساخته خواهد شد. با این حال، در اوایل سال جاری تایید شد که Indiana Jones برای پلی‌استیشن عرضه نمی‌شود و فقط برای ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. به گفته دیزنی، شرکت مادر Lucasfilm و مالک آی‌پی Indiana Jones، این انحصار هدف مالی و استراتژیک دارد.

در مصاحبه اخیر شان شاپتاو با Axios، هنگامی که از او در مورد انحصاری بودن بازی Indiana Jones برای اکوسیستم ایکس‌باکس سوال شد، اذعان کرد که با داشتن یکی از بزرگترین پایگاه‌های کاربری در صنعت، این بازی هنوز قرار است به دست مجموعه وسیعی از کاربران در کنسول‌های ایکس‌باکس برسد. او می‌گوید:

«ایکس‌باکس هنوز یکی از بازارهای بزرگ‌ در صنعت بازی است. ما احساس نمی‌کردیم که با انجام این کار، تحت فشار قرار خواهیم گرفت. ما احساس کردیم که این بازی هنوز قرار است به دست مجموعه وسیعی از افراد برسد. ما حس کردیم که این تصمیم در آن زمان از نظر مالی و استراتژیک، منطقی بود».

در اوایل سال جاری، در اسناد دادگاه محاکمه مایکروسافت و FTC، مشخص شد که مایکروسافت تصمیم گرفت علیرغم پیش‌بینی داخلی فروش 10 میلیون نسخه‌ای Indiana Jones در کنسول پلی‌استیشن 5، این بازی را انحصاری کند. این شرکت احساس می‌کند که می‌تواند از طریق عنوان ذکر شده، باعث افزایش مشترکین سرویس گیم پس و فروش کنسول‌های ایکس‌باکس شود. به عبارتی، مایکروسافت فکر می‌کند که می‌تواند به کمک درآمدزایی Indiana Jones، بخشی از ضرر سال‌های اخیر خود را جبران کند.

هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه این بازی وجود ندارد؛ اما تاد هاوارد، تهیه کننده اجرایی بازی، اعلام کرده است که ممکن است در سال 2024 به طور رسمی از آن رونمایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید