اخبار بازی

بازی DOOM: عصر تاریکی – جهنمی قرون وسطایی برای ایکس‌باکس، ویندوز و پلی‌استیشن!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۵ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

بازی DOOM بعدی با نام «DOOM: The Dark Ages» و فضایی قرون وسطایی در راه است و قرار است برای ایکس‌باکس، ویندوز و پلی‌استیشن عرضه شود.

چهار سال از عرضه‌ی باشکوه‌ی DOOM Eternal می‌گذرد و استودیوی id Software همچنان پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش‌های تایید‌شده از منابع معتبر Insider Gaming و Nate The Hate، حالا می‌دانیم مقصد بعدی سری DOOM کجاست: قرون وسطی!

ما می‌توانیم گزارش‌های Insider Gaming و نیت درباره‌ی DOOM: The Dark Ages را تایید کنیم. هرچند نام بازی را نمی‌دانستم، چند منبع طی هفته‌های گذشته تایید کردند که DOOM در نمایشگاه بازی‌های ایکس‌باکس ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت. عنوان اولیه‌ی بازی، DOOM: Year Zero بود که تابستان گذشته از طریق کمیسیون تجارت فدرال آمریکا لو رفت. به نظر می‌رسد DOOM: The Dark Ages پیش درآمدی برای سری باشد.

هوگو مارتین، کارگردان بازی‌های DOOM در استریم‌های قبلی عنوان کرده بود که تمایل دارد سرعت DOOM را کمی پایین بیاورد تا حس کنید به جای یک ماشین مسابقه‌ی مرگبار، یک هیولای عظیم‌الجثه هستید. این با تم قرون وسطایی بازی نیز همخوانی دارد، چرا که در آن زمان slayer (اسلیر) قدرت‌ها و سلاح‌های مدرن امروزی را در اختیار نداشت؛ هرچند نگهبانان شب آرژانت د’نور همچنان به اسلحه و وسایلی شبیه به آن دسترسی داشتند، البته با چاشنی «شوالیه‌گری» سنتی. شاید هم حتی ماجرا به دورانی برگردد که اسلیر با نگهبانان شب نیز برخوردی نداشته است.

با گسترش افسانه‌ی DOOM به سیارات و نژادهای دیگر در بازی‌های مدرن، لشکر جهنم می‌تواند به هر زمان و مکانی در سراسر کیهان حمله کند. و البته، اسلیر هم با بی‌رحمی تمام آماده‌ی در هم شکستن و تکه‌تکه کردن آن‌هاست.

همچنین می‌توانم گزارش نیت را مبنی بر عرضه‌ی DOOM: The Dark Ages برای پلی‌استیشن در کنار ایکس‌باکس و کامپیوترهای شخصی با تاخیر احتمالیِ اندک تایید کنم. مایکروسافت چند سال پیش شرکت زنی‌مکس (Zenimax) و در پی آن استودیوی id Software و مالکیت معنوی DOOM را خریداری کرد. من در پیش‌بینی‌هایم برای نمایشگاه بازی‌های ایکس‌باکس ۲۰۲۴ اشاره کرده بودم که ممکن است شاهد پیشرفت استراتژی چندپلتفرمی مایکروسافت در این نمایشگاه باشیم و این خبری که می‌خوانید بخشی از آن پیش‌بینی است.

شاید عده‌ای از عدم استفاده‌ی مایکروسافت برای انحصاری کردن DOOM در پلتفرم خود ناراضی باشند؛ اما استودیوی id Software پیش از این نیز روی ساخت همزمان بازی‌های چندپلتفرمی کار می‌کرده است. DOOM همواره روی پلی‌استیشن نیز حضور داشته است و همانند فرانچایزهایی مثل Fallout و Minecraft، بی‌معنی است که آن را به صورت دلخواه از یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های هواداری‌اش دور نگه دارند. در نهایت، هدف این تجارت فروش بازی‌ها و اشتراک سرویس‌هایی مثل ایکس‌باکس گیم‌پس است. بدیهی است که انتظار می‌رود DOOM: The Dark Ages هم به دیگر عناوین DOOM در گیم‌پس ایکس‌باکس بپیوندد.

البته، طبیعی است که انتظار بازاریابی با تمرکز شدید روی ایکس‌باکس را در کنار بازی‌هایی مثل Call of Duty Black Ops 6 و سایر عناوین آینده‌ی نمایشگاه بازی‌های ایکس‌باکس ۲۰۲۴ در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۴ داشته باشیم که برخی از آن‌ها نیز به احتمال زیاد برای پلتفرم پلی‌استیشن نیز عرضه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید