اخبار سینما

داستان فیلم دوزیست چیست / آیا ارزش دیدن دارد؟

داستان فیلم دوزیست
نویسنده : ساناز محمدی۰۷ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم سینمایی دوزیست ساخته برزو نیک نژاد با بازی جواد عزتی و پژمان جمشیدی اثری خانوادگی و درام است که سال 1401 در سینماهای کشور اکران شد و فروش 20 میلیاردی داشت. یکی از معروف ترین سکانس هاس این فیلم، دعوای پژمان جمشیدی و جواد عزتی است. در حال حاضر امکان تماشای انلاین فیلم دوزیست از طریق پلتفرم ها وجود دارد اما پیشنهاد می کنم پیش از تماشای این فیلم، داستان فیلم دوزیست را در مگ تک بخوانید.

خلاصه داستان فیلم دوزیست

داستان کامل فیلم دوزیست (Amphibious) در مورد زندگی عطا (جواد عزتی) است که که بهمراه پدرش در یک گاراژ قدیمی پاین شهر تهران زندگی می کند و دختری به نام مریم در همسایگی آنها عاشق اوست اما عطا چیزی از ماجرا نمی داند.

مریم ازعطا می خواهد تا برای مدتی دختری به نام آزاده را بطور مخفیانه در خانه خود نگه دارد و عطا قبول می کند اما ورود این دختر با دردسرهای بزرگی همراه است … .

در خلاصه فیلم دوزیست آمده که (زیرآبی نری زیر پا لِه میشی) و فیلم سینمایی دوزیست شخصیت هایی خاکستری را به تصویر می کشد که برای پیشبرد زندگی شان گاهی باید زیر آبی بروند.

فیلم سینمایی دوزیست محصول سال 1398 بود و در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

داستان کامل فیلم سینمایی دوزیست

اسامی بازیگران فیلم دوزیست

جواد عزتیدر نقش عطا
پژمان جمشیدیمجتبی
هادی حجازی‌ فرحمید
ستاره پسیانیآزاده
الهام اخوانمریم، دختر خاله آزاده
سعید پورصمیمیابراهیم، پدر عطا
مانی حقیقیآقای سیفی، همسایه عطا
مجید نوروزیهمسر سابق مریم

براساس نظر بینندگان، داستان فیلم ایرانی دوزیست در بخشی از فیلم دستخوش اغراق شده و رفتارهای مریم گاهی برای مخاطب غیر قابل باور و دور از واقعیت می شود و پایان فیلم دوزیست با نوعی ابهام به پایان می رسد.

از نقاط قوت فیلم سینمایی دوزیست است است که شخصیت ها بخوبی چیده شده اند، گویی که هرکس برای نقش خود ساخته شده است.

مدت زمان فیلم دوزیست 1 ساعت و 37 دقیقه است. دروغ، فریب، خیانت در دوستی از جمله ناهنجاری هایی است که در این فیلم وجود دارد و تماشای آن برای افراد زیر 12 پیشنهاد نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید