اخبار سینما

رویا و کابوس در آخرین فیلم کریستوفر نولان

رویا و کابوس در آخرین فیلم کریستوفر نولان
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

«کریستوفر نولان» در CinemaCon در مورد فیلم جدید خود به نام «Oppenheimer» صحبت کرد. این فیلم داستان زندگی فیزیکدان آمریکایی با همین نام و جدیدترین ساخته «کریستوفر نولان» است.

جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی بود. او به علت نقشش در پروژ منهتن، که در جنگ جهانی دوم به ساخت نخستین جنگ‌افزارهای هسته‌ای انجامید، «پدر بمب اتمی» لقب گرفته‌است.

«کریستوفر نولان» در رابطه با این ساخته جدید خود چنین می‌گوید:

بخواهیم یا نخواهیم، جی. رابرت اوپنهایمر مهم ترین فردی است که تا به حال زندگی کرده است. داستان او را باید دید تا باور کرد.

همچنین نولان در مورد داستان فیلم «Oppenheimer» چنین می‌گوید:

داستان او هم رویا و هم کابوس است.

لازم به ذکر است که در سال 1980، سریال تلویزیونی در مورد اوپنهایمر ساخته شد و این سریال سه جایزه بفتا را از آن خود کرد. البته کتاب‌هایی نیز در این باره نوشته شده است: پیروزی و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر و پرومته آمریکایی.

در این فیلم «کلین مورفی» بازیگر نقش اوپنهایمر است و «مت دیمون» در نقش ژنرال لزلی گرووز، «رابرت داونی جونیور» در نقش لوئیس استراوس، عضو کمیسیون انرژی اتمی، «امیلی بلانت» در نقش همسر اوپنهایمر ایفای نقش کرده‌اند. «رامی ملک» و «فلورانس پوگ» از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

نولان یکی از موفق‌ترین و رازآلودترین فیلمسازان هالیوود است که سه گانه «شوالیه تاریکی»، «Inception» و «Interstellar» از جمله آثار موفق وی است. آخرین فیلم او، «Tenet» نیز در اوج همه گیری اکران شد.

گفته شده فیلم «Oppenheimer» در 21 جولای اکران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید