اخبار تکنولوژی

ایلان ماسک ماهواره های استارلینک را به غزه می فرستد

ایلان ماسک و استفاده از خدمات ماهواره استارلینک به غزه
نویسنده : سارا محمدی۰۶ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ایلان ماسک در پاسخ به یک توئیت گفت:

Starlink will support connectivity to internationally recognized aid organizations in Gaza

استارلینک از سازمان‌ های کمک‌ رسانی بین‌ المللی در غزه پشتیبانی می‌ کند.

به دنبال قطع شدن راه های ارتباطی در غزه ایلان ماسک پیشنهاد داده که برای حمایت از سازمان‌ های امدادی بین‌ المللی که در غزه کار می‌ کنند از سیستم ماهواره‌ ای پیشرفته استارلینک استفاده کنند.

فلسطین اعلام کرده است که پس از بمباران رژیم صهیونیستی، تمامی خطوط تلفن ثابت، موبایل و اینترنت در نوار غزه از بین رفته و سازمان‌ های امدادی و رسانه‌ های فعال در نوار غزه می‌ گویند که قطعی ارتباطات به شدت کار آنها را با مشکل مواجه کرده است.

سیندی مک کین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) روز شنبه گزارش داد که ارتباط او با تیم های خود در غزه قطع شده و وضعیت در “نقطه بحرانی” قرار دارد.

ایلان ماسک در پلتفرم X (توئیتر سابق) به پست الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات ایالات متحده، که در آن قطعی ارتباطات در غزه را محکوم کرده بود پاسخ داد.

پاسخ ایلان ماسک به توییت الکساندریا اوکاسیو کورتز

متن پیام الکساندریا اوکاسیو کورتز:

“قطع تمام خطوط ارتباطی جمعیت 2.2 میلیون نفری غیرقابل قبول است. روزنامه‌ نگاران، متخصصان پزشکی، تلاش‌ های بشردوستانه و افراد بی‌ گناه همگی در معرض خطر هستند. من نمی دانم چگونه می توان از چنین عملی دفاع کرد. ایالات متحده به طور تاریخی این عمل را محکوم کرده است.”

ایلان ماسک در پاسخ به این پست گفت:

“استارلینک از سازمان‌ های امداد رسانی بین‌ المللی در غزه پشتیبانی خواهد کرد”

پیشنهاد کمک به آژانس های کمک رسانی در غزه در X مورد استقبال قرار گرفت، اما برخی از پاسخ دهندگان پرسیدند که چرا نمی توان این پیشنهاد را به همه ساکنان غزه که ارتباط آن ها با خانواده هایشان در سایر مناطق جهان قطع شده است نیز تعمیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید