اخبار تکنولوژی

ایلان ماسک: تعداد عضویت ماهانه در X رکورد زد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۷ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ایلان ماسک، مالک توییتر، ادعا کرد که تعداد کاربران ماهانه وبسایت توییتر (که او آن را X می‌نامد) به بالاترین حد خود در سال 2023 رسیده است.

وی با انتشار نموداری در توییتر نشان داد که این تعداد از مرز 540 میلیون کاربر فراتر رفته است. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر، توییتر تغییرات بزرگی را پشت سر گذاشته و شایعاتی مبنی بر از دست دادن بخشی از کاربرانش وجود داشت. ماسک می‌گوید این آمار از ابتدای سال 2023 تاکنون را نشان می‌دهد و همچنین ادعا کرده که تعداد زیادی از بات‌ها از توییتر حذف شده‌اند.

البته پیش‌تر در ماه مه 2022، تعداد کاربران فعال ماهانه توییتر 229 میلیون نفر و در ماه نوامبر 2022، کاربران فعال روزانه آن 259.4 میلیون نفر گزارش شده بود. این اتفاق در حالی رخ داده که اخیراً شرکت متا رقیبی به نام اینستاگرام تردز برای جذب کاربران ناراضی توییتر راه‌اندازی کرده بود.

گفتنی است، ایلان ماسک پیش‌تر اعلام کرده بود که جریان نقدی توییتر همچنان منفی است. وی همچنین در ماه مه، لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر منصوب کرد تا در افزایش درآمدهای این شرکت نقش داشته باشد.

باید دید ایلان ماسک مسیر هدایت پلتفرم توییتر را به کدام سمت می‌برد و آیا می‌تواند با وجود رقبایی چون تردز و بلواسکای، همچنان در صدر جدول شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر متن بماند یا خیر؛ نظر شما در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید