اخبار تکنولوژی

ادعای عجیب ایلان ماسک: من آدم فضایی هستم

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۷ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در یک رویداد تکنولوژی در پاریس به نام ویوا تک، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس ادعاهای جالبی مطرح کرد. او در این رویداد گفت که یک «بیگانه» (Alien) است و هیچ کس باور نمی‌کند.

ماسک در پاسخ به سوالی درباره شایعات مبنی بر منشا فرازمینی او، خندید و گفت: «من یک بیگانه هستم. بله، من مدام می‌گویم که یک بیگانه هستم اما هیچ کس مرا باور نمی‌کند.» این اظهارات او در بخشی از جلسه‌ای تحت عنوان همه آنچه که همیشه می‌خواستید درباره ایلان ماسک بدانید اما می‌ترسیدید بپرسید مطرح شد که از عنوان یک فیلم وودی آلن الهام گرفته شده بود.

ماسک که به صورت مجازی در این برنامه حضور داشت، گفت که دلیل حضور غیرحضوری او این بود که می‌خواست در جشن فارغ‌التحصیلی پسرش شرکت کند.

در ادامه، او درباره وجود موجودات فرازمینی روی زمین گفت: «مردم اغلب از من می‌پرسند که آیا فکر می‌کنم موجودات فرازمینی روی زمین هستند. من هیچ مدرکی از موجودات فرازمینی ندیده‌ام. اگر می‌دیدم، آن‌ها را روی پلتفرم ایکس (توییتر) قرار می‌دادم.» سپس ماسک در ادامه افزود: شاید ما در این کهکشان تنها هستیم، شاید فقط ما هستیم و آگاهی ما به شدت شکننده است.

ماسک در این رویداد گفت که هدف بلندمدت اسپیس‌ایکس این است که زندگی را چندسیاره‌ای کند و به یک تمدن چندسیاره‌ای پایدار تبدیل شویم. او افزود: “این اولین بار در تاریخ زمین است که امکان انجام این کار وجود دارد اما این قابلیت ممکن است فقط برای مدت کوتاهی ممکن باشد.”

وی تصریح کرد که چیزی روی زمین، حیات را آن‌گونه که ما می‌شناسیم از بین می‌برد و بقای طولانی‌مدت و هوشیاری ما مستلزم جابجایی به مریخ و ماه است.

در بخش دیگری از این مصاحبه، ماسک به موضوع هوش مصنوعی (AI) و کسب و کار خود در این زمینه پرداخت. او با انتقاد از شرکت‌های OpenAI و گوگل، گفت:«مهم است که هوش مصنوعی به گونه‌ای آموزش داده شود که راستگو باشد و از نظر سیاسی درست نباشد. صحت سیاسی اغلب به سادگی درست نیست و این بدان معناست که شما هوش مصنوعی را طوری برنامه‌ریزی می‌کنید که دروغ بگوید و من فکر می‌کنم صداقت بهترین سیاست است.»

ماسک پیش‌بینی کرد که چت‌بات منبع باز هوش مصنوعی گروک (GrokAI) او تمام تلاش خود را می‌کند تا سختگیرانه باشد، حقیقت را دنبال کند و بامزه‌ترین باشد. او گفت: «اگر قرار است بمیریم، ممکن است از خنده بمیریم.»

دیدگاهتان را بنویسید