اخبار تکنولوژی

انتروپیک از خانواده هوش مصنوعی Claude 3 رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شرکت انتروپیک مدل‌های جدید هوش مصنوعی کلاود 3 معرفی کرد. این مدل‌ها به نام‌های هایکو، سونت و اوپوس خوانده می‌شوند و قادرند سوالات بیشتری را پاسخ دهند و دستورالعمل‌های طولانی‌تر را درک کنند.

انتروپیک می‌گوید کلاود 3 به خوبی یا بهتر از مدل‌های گوگل و اوپن‌ای عمل می‌کند و این مدل‌ها هم قادر به درک ورودی متن و تصویر هستند. اوپوس بزرگ‌ترین و هوشمندترین مدل هوش مصنوعی ساخته شده توسط انتروپیک است. در حال حاضر سونت و اوپوس در وب‌سایت کلاود AI در دسترس قرار دارد و مدل هایکو نیز زودا به بازار عرضه می‌شود.

طبق اعلام انتروپیک مدل Opus از خانواده کلاود 3 در برخی بنچمارک‌ها نسبت به مدل‌های معروفی مانند GPT-4 و جمینای اولترا امتیاز بیشتری کسب کرده است. این مدل‌ها قادر هستند تصاویر و نمودارها را تحلیل کنند اما نمی‌توانند تصاویر تولید کنند. همچنین تحلیل و پیش‌بینی بهتری دارند.

خانواده کلاود 3 شامل مدل‌های هایکو، سونت و اوپوس است که اوپوس بزرگ‌ترین است. آن‌ها همچنین به زبان‌هایی مانند اسپانیایی، ژاپنی و فرانسوی با کاربر گفت‌وگو کنند.

یکی از بنیان‌گذاران انتروپیک گفته که مدل جدید کلاود 3 نسبت به نسل قبلی، در مدیریت پاسخ‌دادن به سؤالات پر ریسک بهتر عمل می‌کند. کلاود 2 گاهی از پاسخ‌دادن بیش از حد امتناع می‌کرد تا بی‌ضرر باشد. اما کلاود 3 می‌تواند با حفظ ایمنی، بهتر به این سوالات پاسخ دهد.

انتروپیک در سال 2021 توسط کارمندان سابق اوپن‌ای تاسیس شد و تاکنون میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری آمازون و دیگر غول‌ها را جذب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید