اخبار تکنولوژی

اتحادیه اروپا چهارچوب جدیدی برای انتقال داده به ایالات متحده تصویب کرد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۰ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

انتقال داده ها بین اروپا و ایالات متحده در سال 2020 توسط دیوان عالی اتحادیه اروپا غیرقانونی تلقی شد. حالا تقریباً سه سال بعد، کمیسیون اروپا اعلام کرده که تصمیم مناسبی را تصویب کرده که می‌تواند به شرکت‌هایی مانند فیسبوک، گوگل و اپل اجازه دهد که داده های مربوط به کاربران اروپایی را در سرورهای امریکایی خود ذخیره کنند.

این تصمیم عملکردی اجازه می‌دهد که با توجه به سطوح استاندارد حفاظت، داده‌ها می‌تواند به طور قانونی از اروپا به امریکا انتقال پیدا کند. این انتقال داده‌های بین مرزی قبل از این تصمیم غیرقانونی تلقی می‌شد.

چهارچوب حفاظت از داده اتحادیه اروپا و ایالات متحده ایجاد کننده تضمین‌های الزام‌آور جدیدی برای رفع همه نگرانی‌های مطرح شده توسط دیوان عدالت اروپا است، طبق اعلامیه منتشر شده توسط کمیسیون اروپا خوانده می‌شود. خدمات اطلاعاتی ایالات متحده همچنان اجازه دسترسی به داده‌های اتحادیه اروپا را نخواهند داشت و دادگاهی برای بازبینی داده تأسیس می‌شود که برای همه اروپایی‌ها قابل دسترس است.

این چهارچوب مکانیسم‌های بهبود یافته‌ای برای حفاظت از داده‌های شخصی را معرفی کرده و اتحادیه اروپا بر این باور است که ایالات متحده با گروه جدیدی از الزامات حفاظت از حریم خصوصی مطابقت خواهد کرد؛ برای مثال ضرورت حذف داده‌های شخصی هنگامی که دیگر لازم نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید