اخبار تکنولوژی

هر آن چه باید درباره پیکسل 7a بدانید

هر آن چه باید درباره پیکسل 7a بدانید
نویسنده : عضو تحریریه۲۷ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

خانواده گوشی‌های پیکسل گوگل که در چند سال اخیر معروف‌تر شده‌اند، تاثیر قابل توجهی بر دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی گذاشته‌اند. گوشی‌هایی که توانستند کارایی خوبی داشته باشند و از لحاظ قیمتی نیز مناسب باشند. گوشی‌های پیکسل دارای قابلیت های زیادی هستند که شاید حتی برای برخی ناشناخته باشند. پس از این که سری‌های مختلفی از گوشی پیکسل گوگل رونمایی و معرفی شده‌اند حالا گوشی پیکسل a 7 در راه است و شایعاتی بسیاری درباره آن منتشر شده است. ادامه مطلب را بخوانید تا با آن چه تاکنون درباره این گوشی منتشر شده آشنا شوید.

طراحی گوگل پیکسل 7a به چه شکلی است؟

تا کنون نمایه جلو و عقب پیکسل 7a در تصاویر لو رفته است. گوشی‌های سری پیکسل a  اغلب از پرچم‌دار پیکسلی که قبل از آن‌ها عرضه شده بود الهام می‌گیرند و طبق این تصاویر به نظر می‌رسد که همان رویه گذشته به کار گرفته شده و شاهد تغییر محسوسی نخواهیم بود. پیش از این OnLeaks  با SmartPrix همکاری کرده بود تا رندرهای پیکسل 7a  را در 29 نوامبر به اشتراک بگذارد و با این فرض که رندرها دقیق هستند، پیکسل 7a بسیار شبیه پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو که قبل از آن عرضه شده بودند، خواهد بود. این اطلاعات از یک تصویر در توییتر که یک واحد آزمایشی پیکسل 7a  را نشان می‌داد، لو رفته است.

علاوه بر این عکس توییتری عکس‌های دیگری نیز هستند که کیفیت و وضوح بیشتری دارند. این تصاویر توسط PhoneCompares و Zing News به اشتراک گذاشته شده است و جزئیات بیشتری از  پیکسل 7a  را نشان می‌دهد. در این تصاویر واضح نیز این گوشی به طرز عجیبی به مدل پایه پیکسل 7  شباهت دارد اما یک تفاوت اساسی نیز دارد. قاب اطراف نمایشگر گوشی هوشمند به نظر ضخیم‌تر از صفحه نمایش پیکسل 7 است و این ضخامت در عکس‌های دستی که در توییتر منتشر شده، بسیار بیشتر است. به همین دلیل هنوز نمی‌توان درباره این ویژگی قطعی صحبت کرد.

یکی از افشاگران در توییتر با انتشار چندین عکس خبر داده که پیکسل 7 در حالی که صفحه نمایش شیشه‌ای دارد اما پشت گوشی از پلاستیک ساخته شده است. این خبر برای هواداران گوشی‌های هوشمند فلزی و شیشه‌ای ناامیدکننده است، اما نباید از آن تعجب کرد. چرا که مدل‌های وام گرفته از پیکسل A  از مواد ارزان‌تری ساخته می‌شوند تا با قیمت‌های پایین‌تر به فروش برسند. به عنوان مثال، قاب پشتی پیکسل 6a  پلاستیکی بود.

دیگر اطلاعاتی که از گوشی پیکسل 7a منتشر شده، نشان می‌دهد که این گوشی دارای نمایشگری با بریدگی در مرکز برای دوربین سلفی است و در اطراف پشت نوار دوربین نمادین گوگل قرار دارد که به طور مشخص طراحی عقب را به دو قسمت تقسیم می‌کند. رندرها پیکسل 7a را به رنگ سفید و تصاویر دستی یک رنگ مشکی سنتی نشان می‌دهند. ممکن است گوگل رنگ دیگری نیز از این گوشی رونمایی کند اما هنوز مشخص نیست که این چه رنگی خواهد بود. طبق روال گذشته پیکسل 7a  دارای یک پورت شارژ USB-C و یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر است. ابتدا صحبت‌هایی در مورد بازگشت جک 3.5 میلی‌متری هدفون وجود داشت، اما طبق این رندرها، هنوز MIA از Pixel 7a است. در توییتی از passionategeekz گفته شده که پیکسل 7a با پنج رنگ در بازار عرضه خواهد شد اما هنوز در این باره قطعیتی وجود ندارد.

مشخصات پیکسل 7a  

درست است که طراحی ظاهری گوشی اهمیت بالایی دارد اما بیایید ببینیم که گوگل در داخل گوشی چه چیزهایی به کار گرفته است. اولین نکته تقریبا قطعی این است که پیکسل 7a  دارای چیپست Google Tensor G2 خواهد بود و این فرض توسط چندین افشاگر تایید شده است.پیکسا 6a دارای تراشه Tensor G1 بود که در Pixel 6/6 Pro نیز استفاده شد و با این روند منطقی است که گوگل تراشه G2 را از 7/7 Pro به پیکسل 7a  بیاورد.

Tensor G2 ارتقاء عظیمی نسبت به G1 نیست، اما پیشرفت‌هایی در سرعت و کارایی به همراه دارد که در استفاده روزانه بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. همچنین صحبت هایی در مورد اینکه پیکسل  7a بالاخره نرخ تازه سازی 90 هرتز را برای نمایشگر دریافت می‌کند، وجود دارد. تمامی گوشی‌های سری Pixel A تاکنون از صفحه نمایش استاندارد 60 هرتزی استفاده کرده‌اند. 60 هرتز خوب است، اما انیمیشن ها و اسکرول در مقایسه با تلفن‌های با پنل های 90 هرتز و 120 هرتز به طور قابل توجهی جذاب‌تر هستند. نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز در پیکسل  7a همراه با اسب بخار اضافی Tensor G2 باعث افزایش سرعت واقعاً چشمگیر گوشی می‌شود که در استفاده روزانه قابل توجه است.

گمانه‌زنی‌هایی درباره این وجود دارد که پیکسل  7a، از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند که این قابلیت در مدل‌های قبلی پیکسل A وجود نداشت. قابلیت شارژ بی‌سیم این روزها برای همه گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار مورد انتظار است و اگر گوگل بتواند آن را به پیکسل ارزان‌قیمت بیاورد کاری بی‌نظیر انجام داده است.

در حالی که پیکسل  6a تنها با 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شد و هیچ راهی برای افزایش آن از طریق کارت microSD وجود نداشت، پیکسل  7aمی‌تواند آن را تغییر دهد. طبق گفته یکی از کاربران توییتر پیکسل  7aدارای 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد بود. به احتمال زیاد از فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا مانند نسخه قبلی پشتیبانی نمی‌کند، اما همچنان دو برابر چیزی است که قبلا درای آن بوده است.

دوربین پیکسل  7a چه ویژگی‌هایی دارد؟

در حالی که پیکسل 6a از نظر طراحی و پردازنده ارتقاء قابل توجهی داشت، اما از همان دوربین 12 مگاپیکسلی پشتی استفاده کرد که گوگل از زمان پیکسل 3 به آن اعتماد کرده بود و علاقه‌ای به تغییر آن نداشت. حالا اخبار بسیاری تایید می‌کند که گوگل قصد دارد در پیکسل  7a دوربین اصلی قدیمی 12 مگاپیکسلی را با سنسور 64 مگاپیکسلی Sony IMX787 جایگزین کند. با این کار می‌توان با گوشی پیکسل  7a عکس‌های واضح‌تر با رنگی در شب گرفت.

گوشی پیکسل  7aبا اسم رمز lynx در ابتدا قرار بود به مجموعه دوربین سه‌گانه با سنسورهای GN1 و IMX787 و IMX712 مجهز شود. اما ظاهرا گوگل تصمیم گرفته سنسور GN1 را از این گوشی حذف و سنسورهای IMX787 و IMX712 را برای پیکسل  7a نگه دارد.

با این حساب، سنسور IMX787 سنسور اصلی دوربین گوشی پیکسل 7a و سنسور IMX712، سنسور فوق عریض آن خواهد بود. در مقام مقایسه باید گفت که  پیکسل a 6  با دو دوربین پشتی عرضه شد اما استفاده از حسگر بهتر برای دوربین اصلی (IMX363 در برابر IMX787) در پیکسل 7a منجر به بهبود کیفیت تصاویر می‌شود.

پیکسل 7a چه زمانی منتشر می‌شود؟

تا کنون تاریخ دقیقی برای رونمایی از گوشی پیکسل 7a  مشخص نشده است یا بهتر می‌توان گفت که تا کنون نیز زمان آن غیرقابل پیش‌بینی بوده است. در سال 2019، گوگل در کنفرانس I/O خود در ماه مه پیکسل 3a را معرفی کرد و در همان روز پیش‌فروش‌ها را در دسترس قرار داد. در حالی که 4a را تا اوایل آگوست 2020 معرفی نکرد، در حالی که معرفی 5a تا 26 آگوست 2021 به تعویق افتاد.

این پیشینه نشان می‌دهد که تاریخ معرفی پیکسل 7a  نامشخص است اما می‌توان درباره آن حدس‌هایی زد. می‌توان حدس زد که در Google I/O 2023 اعلامیه Pixel 7a را دریافت خواهیم کرد که در تاریخ 10 می انجام می‌شود. همچنین شایعه شده است که Google Pixel Fold و Google Pixel Tablet رونمایی خواهند شد، به این معنی که I/O امسال می‌تواند نقطه داغی برای اعلامیه‌های سخت افزاری پیکسل باشد.

پیکسل 7a چه قیمتی خواهد داشت؟

تمام ویژگی‌های گفته شده طبیعتا بر قیمت گوشی تاثیر خواهد داشت. قیمت گوشی‌های Pixel A در طول سال‌ها ثابت مانده است پیکسل 3a با قیمت 399 دلار، پیکسل 4a با قیمت 349 دلار، پیکسل5a با قیمت 449 دلار و پیکسل 6a با همان قیمت 449 دلاری عرضه شدند. احتمالا گوگل پیکسل 7a را تا یک سال دیگر در قیمت 449 دلار نگه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید