اخبار تکنولوژی

بهره گیری از چیپست اگزینوس 2400 در سری گلکسی S24 قطعی است

چیپست اکزینوس 2400
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۲ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سامسونگ سال‌هاست که رویه‌ای مشابه را دنبال می‌کند. این شرکت تراشه‌هایی تقریباً هم‌رده با تراشه‌های کوالکام می‌سازد و در بخشی از محصولات خود در بازارهای مختلف به کار می‌برد. این کار علاوه بر کسب سود بیشتر، به عنوان تمرین و تکرار برای رشد سامسونگ در این بازار و داشتن سهمی از آن است.

اگرچه در موبایل‌های اقتصادی این شرکت تراشه اگزینوس بیشتر به کار می‌رود، اما در محصولات پرچمدار و گران‌قیمت که انتظارات کاربر برای بهترین عملکرد بالاست، چنین تصمیمی چندان دلچسب به نظر نمی‌رسد.

یک تراشه یا SoC شامل بخش‌های مختلفی از جمله پردازنده مرکزی یا CPU، پردازنده گرافیکی یا GPU، پردازنده تصویر یا ISP، پردازنده هوش مصنوعی یا NPU و مودم است.

زمانی که دو تراشه متفاوت در دو مدل از یک محصول به کار گرفته می‌شود، ارائه عملکرد و خروجی یکسان بسیار دشوار است و همیشه تفاوت‌هایی باقی می‌ماند. گاهی این تفاوت‌ها زیاد و گاهی اندک است، اما وجود آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

بنابر گزارش افشاگر معروف صنعت گوشی‌های هوشمند ice universe، سامسونگ قصد دارد در سری گلکسی S24 خود، از دو تراشه متفاوت استفاده کند. براساس این گزارش، تراشه Exynos 2400 سامسونگ در مناطق اروپا و بخش‌هایی از آسیا به کار گرفته خواهد شد، در حالی که در بازارهای دیگر، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 شرکت کوالکام مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید