اخبار بازی

معرفی کامل بازی Fable 4: تاریخ انتشار و تریلر

بازی Fable 4
نویسنده : سارا محمدی۳۰ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

رویداد Xbox Games Showcase در سال 2023 برخی از اطلاعات اولیه رسمی در مورد بازی Fable 4 را ارائه داد. در حالی که مشخص نیست که آیا بخش هایی واقعی از بازی نشان داده شده است یا خیر، تریلر ایده ای از ظاهر و سبک بازی Fable 4 را نشان داد. در تریلر، یک بازی نیمه تاریک فانتزی را مشاهده می کنید که سبک بازی های قبلی Fable را با بکارگیری نسل جدیدی از رنگ مجازی حفظ کرده است.

با این وجود، جزئیات دقیق بسیار کمی در مورد این بازی در اختیار داریم. اما آنچه می دانیم این است که بازی توسط Playground Games در دست توسعه است، که بازی عالی Forza Horizon 5 را نیز ساخته است.

بنابراین در حالی که منتظر جزئیات بیشتر در مورد اینکه چه چیزی می ‌تواند یک نقش ‌آفرینی بسیار جذاب برای Xbox Series X و Series S باشد، در ادامه هر آنچه در مورد Fable 4 تاکنون می‌ دانیم، با مقدار زیادی از حدس و گمان‌ ها را در اختیار شما قرار می دهیم.

برای مشاهده تریلرهای رویداد ایکس‌ باکس شوکیس کلیک کنید.

اخبار و شایعات در مورد بازی Fable 4

فضای بازی Fable 4

رویداد Xbox Games Showcase سال 2023 به ما تریلر جدیدی از بازی Fable 4 ارائه می دهد که در نسخه ای تقریبا واقع گرایانه از کمدی بریتانیایی و ستاره ریچارد آیوادی ، در نقش دیو، یک علاقه مند به سبزیجات، به نمایش در می آید.

در تریلر، دیو در مورد اینکه چگونه قهرمانان همه توجه را به خود جلب می کنند، اشاره کرد که چگونه قهرمان در Fable 4 ظاهر می شود، دقیقاً مانند آنچه در بازی های Fable قبلی وجود داشت. جدا از آن و چند لحظه طنز، چیز زیادی در تریلر داده نشده است.

با این حال، لوکاس کولز، هنرمند برجسته نورپردازی در PlayGround Games که روی Fable 4 کار می ‌کند، خاطرنشان کرد که فیلم ‌های موجود در آخرین تریلر، فیلم واقعی بازی هستند. این بسیار چشمگیر به نظر می رسد و می تواند از گرافیک های نسل بعدی واقعی در Xbox Series X خبر دهد.

امیدواریم در سال پیش رو بیشتر درباره Fable 4 اطلاعات بدست آوریم، اما انتظار داریم تا زمانی که سپتامبر بیاید، Starfield توجهات را به خود جلب کنند.

تریلر Fable 4

آخرین تریلر Fable 4 غرق در طنز بریتانیایی است و از فیلم های درون بازی استفاده می کند. اگر این نشانه ‌ای از گرافیکی است که می ‌توانیم از Fable 4 انتظار داشته باشیم، پس ممکن است واقعاً بازی بسیار خوبی باشد. تریلر زیر را بررسی کنید.

اولین تریلر Fable 4 چیز زیادی را به نمایش نمی گذارد، اگرچه می تواند فیلمی در حرکت به لطف قدرت Xbox Series X باشد. اما قطعاً انتظار داریم که یک بازی جهان باز با فضایی آغشته به لحن افسانه ای تاریک بریتانیایی باشد.

اولین تریلر بازی Fable 4 را در زیر مشاهده کنید:

حدس و گمان ها در مورد تاریخ انتشار بازی Fable 4

قبل از اینکه برای بررسی نظرات عجله کنید: نه، ما نمی دانیم Fable 4 چه زمانی منتشر می شود. همه ما می دانیم که در حال توسعه است. صرف نظر از این، این مقاله را به عنوان یک مرجع برای به روز رسانی های آینده در نظر بگیرید.

به غیر از دو تریلر رسمی منتشر شده، تنها چیزی که می دانیم این است که بازی Fable 4 در حال توسعه است. تعجب نخواهیم کرد اگر سال 2024 به عنوان فرصتی برای انتشار بازی Fable 4 به پایان برسد. ظاهراً این بازی قبل از The Elder Scrolls 6 منتشر خواهد شد، اما تقریباً به طور قطع چند سال یا بیشتر از آن بازی فاصله دارد، بنابراین خیلی زود منتظر انتشار Fable 4 نباشید.

حدس و گمان ها و اخبار فاش شده از Fable 4

جدا از برخی اطلاعات جزئی، از سال 2019 تاکنون دریافت اطلاعات زیادی درباره Fable 4 نداشته ایم.

حدود سه سال پیش، اخبار گسترده ای از Fable 4 در Reddit در حوالی E3 2019 ظاهر شد، اگرچه این بازی هرگز به نمایش گذاشته نشد. اخبار توضیح می داد که چگونه آلبیون، سرزمین افبل، توسط یک سیارک که توسط یک پادشاه دیوانه که کنترل The Spire را به دست گرفته بود، به طور کامل ویران شد، که طرفداران Fable 2 به یاد خواهند داشت که چیزی بود که شما نیاز داشتید تا کنترل آن را از لوسین فیرفکس ظالم خارج کنید.

یک قطعه قابل توجه از اطلاعات به شکل یک توسعه دهنده داخلی است که نشان می دهد Fable 4 یک RPG جهان باز خواهد بود، نه یک بازی آنلاین چند نفره انبوه. برخی نگرانی ‌ها وجود داشت که وقتی تریلر بازی دنیای بزرگی را به تصویر می ‌کشد، چیزی شبیه به World of Warcraft باشد.

اما در حالی که عناصر آنلاین، مانند عملکرد تعاملی یا فضاهای باز مشترک محدود وجود خواهد داشت، منبع پشت این اطلاعات به Windows Central گفت که این بازی قطعا یک MMO نخواهد بود. به این ترتیب، ما می‌ توانیم انتظار داشته باشیم که این یک بازی دنیای بزرگی باشد که می‌ توان آن را کشف کرد و در عین حال عنصر تک ‌نفره قوی را در خود جای داد. خبر خوش برای طرفداران پر و پا قرص بازی Fable.

مت بوتی، رئیس استودیو مایکروسافت در مصاحبه ای با The Guardian خاطرنشان کرد که چنین شایعات MMO از این ایده ناشی می شود که Fable 4 باید کاری جدید برای سری انجام دهد تا آن را تازه نگه دارد، اما از مسیر شکست دور نشود. MMO یکی از راه حل ها برای انجام این کار است، اما Fable 4 آن مسیر را دنبال نمی ‌کند.

بوتی توضیح داد: «با هر نوع فرنچایزی مانند آن، جایی که شما نسخه‌ های موجود را داشته ‌اید، همیشه تعادلی بین آنچه که می ‌خواهید ارائه دهید، آنچه هنوز پابرجاست و چیزهای جدیدی که می‌خواهید اضافه کنید وجود دارد. این مانند چالش ساختن یک فیلم جنگ ستارگان جدید است؛ چیزهایی وجود دارد که همه از شما می خواهند با خود همراه کنید، اما پس از آن مسئولیتی در قبال آن دارید، در قبال مکان های جدید و من اطمینان دارم که Playground دید خوبی برای آن دارد.»

زمین بازی و تنظیمات Fable 4

برخورد سیارک سرزمینی افسانه ای را به وجود می آورد و اطلاعات فاش شده نشان می دهند که Fable 4 در قاره دیگری رخ خواهد داد. سیارات دیگری نیز وجود خواهند داشت، زیرا انجمن قهرمانان و شخصیت مرموز ترزا باید در سیاره دیگری پناه بگیرند که می توان از طریق یک درب شیطانی به آن دسترسی پیدا کرد – پورتال فکری به جهان یا منطقه ای دیگر.

هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، این نشت اخبار نشان می دهد که Fable 4 دارای محیطی قرون وسطایی مشابه با بازی اول خواهد بود و اسلحه ها و تفنگ های Fable 2 با شمشیرها و جادوهای بیشتری جایگزین شده است. همچنین انتظار می ‌رود که بازی چند نفره، احتمالاً در قالب اکتشاف مشترک انجام شود، اگرچه هیچ سرنخی از نحوه اجرای آن وجود ندارد.

جالب‌ تر این است که Fable 4 کاملاً باز خواهد بود و یک بازی جهان باز بزرگ تر از بازی ‌های قبلی Fable را ارائه می دهد. گفته می شود که بازیکنان می توانند تلاش اصلی برای تبدیل شدن به یک قهرمان را نادیده بگیرند و در عوض به گشت و گذار در اطراف ساختمان های شهرها بپردازند.

اما اگر آنها این تلاش را دنبال کنند، ظاهراً شامل سفر در زمان خواهد شد و شاهد بازگشت آنتاگونیست بازی اول Jack of Blades خواهیم بود. از آنجایی که این یک بازی Fable است، کاراکترها کامل و دقیق خلق می شوند و احتمالاً انتخاب‌ های اخلاقی زیادی برای تأثیرگذاری بر درک مردم از شخصیت بازیکن وجود دارد. همچنین باید بسیار خوب به نظر برسد، زیرا گفته شده است که از موتور Unreal استفاده می کند (احتمالاً موتور جدید Unreal 5 که قبلاً در PS5 دیده ایم).

از بازی Fable 4 چه انتظاراتی داریم؟

برخلاف بازی‌ های Skryim یا بازی ‌های جدید Grand Theft Auto، بازی ‌های Fable همیشه به دنبال ارائه یک دنیای باز محدود و معقول به شما بوده‌ اند که به جای مکان‌ هایی برای کشف و کشف داستان، مملو از کارهایی برای انجام دادن هستند. در حالی که نمی‌ خواهیم برخی از جذابیت ‌ها و نکات بازی ‌های Fable را از دست بدهیم، مانند خریدن کل شهرها یا ازدواج با چند نفر و تماشای مشاجره ‌های آنها در خیابان، اما مایلیم جزئیات بیشتری را در Fable 4 مشاهده کنیم.

یک دنیای باز بزرگ تر با فضای بیشتر برای دویدن و توانایی رفتن به مکانهایی که ممکن است شخصیت شما برای مقابله با آنها مجهز نباشد، چیزی است که ما دوست داریم این گزینه را داشته باشیم. برخی از تلاش‌ های جانبی عمیق ‌تر با نتایج و پیامدهایی که اثری در جهان به جا می‌ گذارند نیز قابل قبول خواهند بود.

ما انتظار نداریم همان سطحی از عمق داستان The Witcher 3 را داشته باشیم، زیرا با Fable سازگار نیست. اما کمی جزئیات بیشتر در داستان و حاشیه ها عالی خواهد بود.

همچنین خوب است که بتوانیم دنیا را به روشی که پیتر مولینوکس در Fable اصلی قول داده بود، دستکاری کنیم. به عنوان مثال، اینکه بتوانیم یک درخت را قطع کنیم و اگر سال‌ ها بعد برگردیم، دوباره رشد می‌ کند. قدرت کامپیوترهای شخصی Xbox Series X و Windows 10 برای تحقق این امر مشکلی ندارد.

مبارزه در Fable نیز می ‌تواند بهبود یابد و به جای ترکیبی شناور از زدن چند دکمه و دوچرخه‌ سواری از میان دشمنان تا زمانی که به عرشه برخورد کنند، احساس پویایی و استراتژیک ‌تری به آن می ‌دهد. The Legend of Zelda: Breath of the Wild ثابت کرد که می‌ توان با حرکات مختلف دفع حمله، جاخالی و اسلحه بدون پیچیده ‌تر کردن بازی یا خیلی شبیه به Dark Souls، عمق را به مبارزات اضافه کرد.

در نهایت، ما دوست داریم که سگ را ببینیم که باز می گردد. این یک بخش اصلی و عالی از Fable 2 بود، اما نقش آن تا حدودی در Fable 3 کاهش یافت.

بنابراین، Fable 4 در عوض می‌ تواند به سگ نقش بیشتری در بازی بدهد، شاید به شما این امکان را بدهد که آن را بر روی دشمنان D-Dog در Metal Gear Solid V بیاموزید.

داستان مختصر Fable

آخرین بازی Fable مناسب Fable 3 بود که در سال 2010 بر روی ایکس باکس 360 منتشر شد و به دنبال موفقیت Fable 2 در سال 2008 در همان کنسول به بازار عرضه شد. بازی سوم از سری Fable به طور معقولی مورد استقبال قرار گرفت اما تحسین منتقدان نسخه قبلی یا Fable اصلی را به خود جلب نکرد.

خروج بازی ‌ساز افسانه‌ ای پیتر مولینکس و دیگر توسعه‌ دهندگان کلیدی از استودیو Lionhead منجر به تغییر مسیر برای استودیوی Fable و نابودی نهایی آن در سال 2016 شد، علی ‌رغم اینکه متعلق به مایکروسافت بود. این امر Fable را در حالت نیمه برزخی قرار داد.

بازی ‌های اسپین ‌آف Fable در قالب Fable Heroes، یک بازی بیت ‌آن ‌آپ (بزن برو جلو) برای ایکس ‌باکس 360، بازی کاوش ‌گر و طلسم محور کینکت، Fable: The Journey، و Fable Fortune، یک بازی دیجیتالی رایگان کارتی بود که در سال 2018 برای ایکس باکس وان عرضه شد اما پس از آن در مارس 2020 متوقف شد. هیچ یک از این بازی های Fable زیاد مورد تحسین و استقبال واقع نشدند و تا حدودی این سری از بازی ها را به نابودی کشاندند.

در سال 2013، امید به بازگشت این سری با تریلر Fable Legends روشن شد. این یک بازی پنج نفره ایکس باکس وان را نشان می ‌داد که چهار نفر به عنوان شخصیت ‌های قهرمان بازی می‌ کردند و یک بازیکن به عنوان یک شخصیت شرور اصلی سیاه‌ چاله بود که دشمنان را برای حمله به قهرمانان می‌ فرستاد. اما بسته شدن Lionhead به معنای لغو Fable Legends بود.

این ما را به E3 2018 می‌ رساند، جایی که فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس به تلویح اشاره کرد که ممکن است Fable 4 در دست ساخت باشد. اسپنسر اطلاعات بیشتری را ارائه نداد، اما به لطف ویترین بازی های Xbox 20/20، اکنون می دانیم که Fable 4 واقعی است و توسط Playground Games در حال توسعه است.

آیا این می تواند نویدبخش باشد که بازی های Fable بیشتری در راه است؟ خب، ما هنوز مطمئن نیستیم، اما خیلی خوب است که می ‌بینیم سری بازی های Fable به تاریخ بازی های ویدئویی نمی پیوندد.

Fable 4 واقعا در راه است

ما نگران بودیم که با وجود تمام موارد فوق، Fable 4 اتفاق نیفتد. حداقل نه به این زودی؛ قبلاً گفته بودیم که مایکروسافت هنوز با سری Fable کارش را تمام نکرده است، اما ما امید چندانی به آن نداشتیم.

دلیل این افکار اولیه این بود که Fable 3 نیز در زمانی قبل از Skyrim، The Witcher 3 و Breath of the Wild منتشر شد که نشان‌ های بالایی در نحوه ارائه بازی ‌های فانتزی جهان باز بگذارند. مسلماً، در دنیایی با چنین بازی هایی، یک بازی Fable جدید ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد.

Playground Games می ‌تواند فرمول را تغییر دهد، اما این خطر وجود دارد که شبیه یک بازی Fable نباشد. مطمئناً، برخی از طرفداران برای این کار بیشتر خوشحال خواهند شد. اما برای جذاب کردن Fable 4، باید مرز بین وفادار بودن به سری و در عین حال داشتن چیزهای جدید و تازه را طی کند تا طرفداران را متقاعد کرده و مردم را از بازگشت به نسخه کنسولی جدید دیگری از Skyrim باز دارد.

بنابراین اکنون که می دانیم Fable 4 واقعی است، ما بی سر و صدا خوشبین هستیم که Xbox Series X درست به هدف بزند. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد، احتمالاً 12 ماه دیگر یا بیشتر.

دیدگاهتان را بنویسید