«سریع ایکس» به موفقیت بین‌المللی رسید

«سریع-ایکس»-به-موفقیت-بین‌المللی-رسید
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۰۲ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم «سریع ایکس» دهمین سری از مجموعه فیلم «سریع و خشمگین است». این فیلم را «لویی لتریر» کارگردانی کرده است و «وین دیزل»، «میشل رودریگز»، «تایریس گیبسون»، «لوداکریس»، «جیسون موموآ»، «ناتالی امانوئل»، «جوردانا بروستر»، «جان سینا»، «جیسون استاتهام»، «سانگ کانگ»، «آلن ریچسون»، «دانیلا ملچیور»، «اسکات ایستوود»، «هلن میرن»، «شارلیز ترون»، «بری لارسون» و «ریتا مورنو» در آن ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم که در 19 می 2023 منتشر شد، توانست در سطح بین‌المللی موفق‌ترین نمایش سال 2023 شود.

این فیلم که با فروش 251.4 میلیونی فروش خود را در خارج از آمریکای شمالی آغاز کرد، توانست این موفقیت را کسب کند. البته لازم به ذکر است که فروش این فیلم در آمریکای شمالی 67.5 میلیون دلار بوده است.

چین اولین رتبه فروش این فیلم در سطح بین‌المللی را برای خود کرده است و پس از آن مکزیک در رتبه‌ی دوم قرار دارد و با فروش 16.7 میلیون دلاری، این نخستین فروش بالای فیلم در این کشور بعد از همه‌گیری کرونا است.

از دیگر کشورهایی که این فیلم در روز افتتاحیه در آن‌ها پر فروش بود می‌توان به ترتیب به برزیل و فرانسه با فروش 9.6 میلیون دلار، هند با 8.6 میلیون دلار، آلمان با 8 میلیون دلار، بریتانیا و لیرلند با 7.5 میلیون دلار، ژاپن با 7 میلیون دلار و کره جنوبی با فروش 6.7 میلیون دلاری اشاره کرد.

فیلم «سریع ایکس» نه تنها باعث حضور تماشاگران در سینماها بعد از پاندمی کرونا در کشورهای ذکر شده بود، بلکه توانست بزرگترین استقبال از افتتاحیه فیلمی از یونیورسال در هند را به نام خود ثبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید