اخبار تکنولوژی

سرانجام قابلیت «Circle to Search» به گوشی تاشو Pixel Fold گوگل رسید

نویسنده : دانیال نوروزی۱۶ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طرفداران پیکسل هیجان‌زده باشید! چراکه قابلیت «Circle to Search» یا «جستجوی دایره‌ای» دیگر منحصر به Pixel 8 Pro نیست. همان‌طور که یک هفته پیش وعده داده شده بود، این قابلیت به ‌صورت چراغ خاموش برای دستگاه ۱۸۰۰ دلاری Pixel Fold هم دیروز فعال شد.

شاید به یاد داشته باشید که وقتی قابلیت جستجوی دایره‌ای برای اولین بار عرضه شد، انحصاری برای Samsung Galaxy S24 Ultra و بعد از آن سری Pixel 8 بود. با این حال، چند هفته بعد، گوگل اعلام کرد که این قابلیت را برای دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند Pixel 7 و Pixel 7 Pro گسترش می‌دهد، اما عجیب اینکه Pixel Fold پرچمدار را نادیده گرفت.

خوشبختانه، گوگل حالا به وعده خود عمل کرده است. زمانی که یک هفته پیش اعلام شد جستجوی دایره‌ای برای Fold عرضه خواهد شد، بازه زمانی فقط به صورت “به‌زودی” عنوان شده بود. برای شرکت‌های فناوری، “به‌زودی” می‌توانست هر معنایی از چند روز تا چند ماه و گاهی حتی چند سال داشته باشد، بنابراین این تاریخچه واقعا چیز زیادی به ما نمی‌گفت.

با این حال، نکته عجیبی وجود دارد. جستجوی دایره‌ای ظاهرا فقط روی نمایشگر داخلی گوشی تاشو کار می‌کند، در حالی که نوار ناوبری به صورت بصری هم روی نمایشگر بیرونی و هم داخلی وجود دارد. به نظر می‌رسد جستجوی دایره‌ای بخشی از به‌روزرسانی امنیتی آپریل اندروید 14 یا بتای 2.1 نسخه QPR3 اندروید 14 است.

جستجوی دایره‌ای چیست؟

اساسا این قابلیت به شما امکان می‌دهد تنها با دور زدن یا لمس کردن موارد روی صفحه، در گوگل جستجو کنید. این ویژگی شبیه Google Lens است، اما با این راحتی بیشتر که چند مرحله را رد می‌کند و اجازه می‌دهد مستقیما روی صفحه، دور موردی که می‌خواهید جستجو کنید، خط بکشید. برای استفاده از آن، فقط کافی است نوار ناوبری را فشار دهید، دایره‌ای به دور سوژه مورد نظر برای جستجو بکشید و نتایج را ببینید.

گوگل همچنین اعلام کرده است که در حال کار روی ادغام ترجمه درون جستجوی دایره‌ای است. تصور کنید بتوانید متن به زبان خارجی را در یک منو یا پست شبکه اجتماعی دور بزنید و ترجمه فوری را روی صفحه نمایش خود دریافت کنید. این برای مسافرت، نجات‌دهنده خواهد بود.

یگر دستگاه‌های بعدی که قرار است این ویژگی را دریافت کنند Pixel 7a، Pixel 6a، Pixel 6 و Pixel 6 Pro هستند. در طرف سامسونگ، نسخه Galaxy AI از جستجوی دایره‌ای برای سری Galaxy S23، Galaxy S23 FE، Galaxy Z Fold 5، Galaxy Z Flip 5، Galaxy Tab S9 Ultra، Galaxy Tab S9+ و Galaxy Tab S9 WiFi عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید