اخبار بازی

چهار بازی انحصاری ایکس‌باکس برای سایر پلتفرم‌ها عرضه می‌شوند

نویسنده : دانیال نوروزی۳۰ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت در پادکست خود اعلام کرد که چهار بازی از محصولات انحصاری ایکس‌باکس را برای دیگر پلتفرم‌ها عرضه می‌کند.

رسما اعلام شد که بازی‌های Starfield و Indiana Jones and the Great Circle برای کنسول‌های رقیب از جمله پلی‌استیشن 5 و نینتندو سوییچ عرضه نمی‌شوند. با این وجود، Phil Spencer، رییس مایکروسافت گیمینگ اعلام کرد که چهار بازی انحصاری ایکس‌باکس در سال جاری به صورت مولتی پلتفرم منتشر می‌شوند.

با وجود اعلامیه رسمی، هنوز اسم این بازی‌ها مشخص نشده است، اما Spencer تایید کرد که این عناوین حداقل یک سال است که روی ایکس‌باکس و پی‌سی در دسترس قرار دارند. “تعدادی از این عناوین شامل بازی‌های سرویس محور و آثار جدید هستند که به پتانسیل کامل خود روی پلتفرم‌های پی‌سی و ایکس‌باکس رسیدند.”

“همیشه امکان رشد وجود دارد و واضح است که ما می‌خواهیم به سرمایه‌گذاری روی یک‌سری فرانچایزها ادامه دهیم. بخشی از امکان سرمایه‌گذاری این است که کسب و کار پشت آن بازی ادامه پیدا کند. جذب مخاطب توسط بازی‌های مبتنی بر سرویس بسیار مهم است و در نهایت اجازه گسترش را به آن‌ها می‌دهد.”

دو بازی دیگر این لیست عناوین کوچکی هستند که در ابتدا قرار نبود به صورت انحصاری منتشر شوند. در پادکست ایکس‌باکس اعلام شد که عرضه این عناوین روی دیگر پلتفرم‌های صرفا جهت بالا بردن ارزش تجاری آن‌هاست. “زمانی که به ایکس‌باکس آسیبی نزنیم، می‌توانیم کسب و کار خود را گسترش داده و از کمک دیگر پلتفرم‌ها بهره ببریم.”

طبق شایعات، دو بازی کوچکی که به آن‌ها اشاره شد Pentiment و Hi-Fi Rush هستند، دو بازی سرویس‌محور ذکر شده هم Sea of Thieves و Grounded خواهند بود. عناوینی که در ابتدا به آن‌ها اشاره کردیم، به زودی منتشر می‌شوند، در حالی که دو بازی دیگر در اواخر سال جاری به پلی‌استیشن 5 و نینتندو سوییچ می‌آیند. فعلا باید منتظر جزئیات بیشتر بمانیم.

در نهایت مشخص شد که سرویس Game Pass تا اینجا موفق به ثبت 34 میلیون کاربر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس و PC شده است. همچنین بازی Diablo IV در تاریخ 9 فروردین 1403 (28 مارچ 2024) راهی این سرویس خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید